Variation på schemat!

Home Forums Allmänt om gymträning Variation på schemat!

  • This topic is empty.
Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • Author
    Posts
  • #65819
    #460394

    Hejsan:D Jo det är såhär att jag har hört att man ska variera sig rätt mycket schema mässigt . Men har faktiskt ingen koll på vad som är bra som variation och så :( Så skulle behöva hjälp av er. Mitt nuvarande schema ser ut så här!:

    SCHEMA 1

    Måndag: Biceps/bröst
    Biceps:Ståendehantelcurl , sittandehantelcurl , skivstång
    Bröst:Lutande hantelpress , bröstpress , pec dec

    Torsdag: rygg/triceps
    rygg:lastdrag(framför samt bakom huvudet), Dumbbell Bent-over Row , Cable Seated Row , rygglyft , pecdec.
    triceps:cabelcross , tricepssträck , pushdowns

    Lördag: ben/handleder
    handleder:underarmscurl , skivstång
    ben:vadpress , benpress , benböj , benspark , utfall

    Söndag:Axlar/mage
    axlar:Axelpress, hantellyft armbågarna
    mage:benlyft , maskin(kommer inte ihåg vad den heter , man typ drar magen mot marken sittandes) , situps

    så snälla , någon som orkar fixa ett schema eller något som jag kan ha som variation? Ska innehålla samma muskelgrupper. Och hur ofta ska jag variera?

    #460395

    Byt övningar lite då och då och variera dig mellan olika många reps och set.

    #460396

    Precis som hampi säger, försök att alltid ha muskelvärk efter träningen för de ju ett täcken på att dina muskler är chockade och muskelfibrerna har skadats = muskeltillväxt.

    #460397

    försök ha muskelvärk? de bestämer vell inte han. är han redig på gymet och ätit sin grött så för han träningsvärk! :D
    jag har inga 4:dagars scheman, bara 6:dagarns om du vill ha?

    #460398

    Börja med att vända på schemat. Dvs börja med den övningen du vanligtvis avslutar med. Sen kan du bara söka på 4-split om du vill hitta ett schema.

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.