:( vart är min motivation

Home Forums Allmänt om gymträning :( vart är min motivation

  • This topic is empty.
Viewing 11 posts - 1 through 11 (of 11 total)
  • Author
    Posts
  • #71080
    #551414

    skulle behöva lite tips för att få tillbaka min motivation, de senaste 3 veckorna har de oftast vart tok tråkigt att träna. kost vägen är inge kul heller! försöker att träna som jag ska ändå men kosten är inge kul att följa längre! skulle behöva lite tips på gryma övningar som kan ge lite mindre resultat på kroppen så man kan få tillbaka glädjen till att träna. vet att de tar tid att få resultat men nått måste ju förändras bra även om de så är lite, bara de syns :( så sjukt arg på mig själv att jag inte orkar längre. efter jobbet är jag helt slut å vill bara lägga mig å ruttna på soffan :(👿

    #551415

    Har sett din förändring och den är väldigt imponerande, men du kanske har kört med kcal underskott för länge nu och behöver bara vila upp lite.
    När jag personligen känner att träningen och den enformiga maten börjar suga och man vill inte ens stiga upp ur sängen på morgonen då brukar jag ta en vilo period med ingen träning och skämma bort mig själv med lite god mat och sen efter ett tag så brukar suget efter gymet komma krypande igen.
    Lycka till och är imponerad av din förvandling.

    #551416

    Prova köra lite riktig högrepp med 15-25 reps och bara 3 set per muskelgrupp med 20-25 sek vila mellan seten. Eller annan lågrepp träning. Men det låter som du är utbränd. Ta en veckas vila innan och byt ut all byggarmat mot mera kulinariska smakupplevelser. Unna Dig lite mer livskvalitét än bara träning!

    #551417
    dragon_skull wrote:
    skulle behöva lite tips för att få tillbaka min motivation, de senaste 3 veckorna har de oftast vart tok tråkigt att träna. kost vägen är inge kul heller! försöker att träna som jag ska ändå men kosten är inge kul att följa längre! skulle behöva lite tips på gryma övningar som kan ge lite mindre resultat på kroppen så man kan få tillbaka glädjen till att träna. vet att de tar tid att få resultat men nått måste ju förändras bra även om de så är lite, bara de syns :( så sjukt arg på mig själv att jag inte orkar längre. efter jobbet är jag helt slut å vill bara lägga mig å ruttna på soffan :(👿

    Vad jag känner igen mig!!! Så här gör jag. Dietar inte utan tar bort skitmat och sånt som vi människor inte normalt ska äta. Ät vanlig mat men inget annat än just mat.
    Jag brukar oftast när jag känner så här köra med konditionsträning i föriktiga steg.Exempel: 15-20 minuter på crossen ,inte allt för hårt. Power walka mina hundar längre. Det blir jag pigga av! Endorfiner och cirkulation i kroppen kan göra underverk med psyket! Efter ett tag brukar gymmet dra i en igen. En gång gymråtta alltid gymråtta:PBörjar då oftast med basic träning och kanske bara två helkroppspass i veckan . Lägger inte så stora krav på mig själv helt enkelt! Tar det piano!

    Tips på länk: [http://www.hypertrophy-specific.com/hst_II.html]
    Den går jag alltid till när det tryter och startar om på ny kula.

    Funkar inte det då tar jag en vilovecka eller två och funderar på vad jag vill!

    #551418

    Lite i samma sits som dig. Du kanske har semester? Då tycker jag du ska unna dig semester, ät det du vill och träna när du känner för det. Kanske är det något annat som tynger dig som gör att du känner dig omotiverad på gymet? Testa ta en veckas vila kanske eller testa på någon annan form av träning? Själv lirar jag väldigt mycket tennis just nu. Vilket även ger mig en liten kick i gymet.

    #551419

    Jag kan känna igen mig i detta. Har själv förlorat väldigt mycket vikt och har fortfarande en bra väg att gå. Det som jag verkligen insett är viktigt är att tänka långsiktigt. Jag gör kontinuerligt mätningar för att se andel kroppsfett, muskler osv, och i början gick jag ner som bara den i kroppsfett tack vare min kraftiga övervikt, men sen några månader efter det så började det stå still på vågen och mycket riktigt så hade det hänt föga på kroppsfettet och muskler när det väl var dags för mätning. Men det var bara bita ihop, ta det som en utmaning om hur du går vidare för att ta dig förbi nästa etapp. Personligen blev det att lägga till morgonpromenader och ändra så smått på kosten. Några veckor senare började kilona rasa igen och jag ser framemot nästa mätning.

    Min poäng är att du måste nog se på det stora hela – detta är en liten period i din långa träningsperiod som det kanske gick lite sämre, men flera månader från nu spelar den ingen roll. Du har tagit ditt första steg genom att fråga efter hjälp här, må det vara nya övningar eller en viloperiod som hjälper dig, hursomhelst så är det bara ett minne blått när du väl passerat denna prövning.

    #551420
    bffen669 wrote:
    Prova köra lite riktig högrepp med 15-25 reps och bara 3 set per muskelgrupp med 20-25 sek vila mellan seten. Eller annan lågrepp träning. Men det låter som du är utbränd. Ta en veckas vila innan och byt ut all byggarmat mot mera kulinariska smakupplevelser. Unna Dig lite mer livskvalitét än bara träning!

    +1
    glöm bara inte att ligga på ett litet kcal+ under några veckor så att kroppen kan återhämta sig

    #551421

    Tack så hemskt mycket för alla tips å råd gott folk, de är högt uppskattat. tummen upp till er alla. :)

    #551422

    Jag slår eventuellt in en öppen dörr nu, men har du frågat dig själv
    varför du tränar? Det är jäkligt basic, jag vet, men jobbar man med
    målbilder och sånt så kanske det blir lättare att träna efter en plan.

    #551423
    Gettodachoppa wrote:
    Jag slår eventuellt in en öppen dörr nu, men har du frågat dig själv
    varför du tränar? Det är jäkligt basic, jag vet, men jobbar man med
    målbilder och sånt så kanske det blir lättare att träna efter en plan.

    jag tränar för en bättre hälsa å få en mycke bättre kropp efter att ha varit väldigt överviktig sedan barns ålder. har inga stora mål utan mer förhoppningar.

Viewing 11 posts - 1 through 11 (of 11 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.