Vilket hade ni valt ?

Home Forums Allmänt om gymträning Vilket hade ni valt ?

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 18 total)
  • Author
    Posts
  • #554439

    Vet inte vilket jag ska köra med just nu kör jag alternativ 1 och tycker de e lite lite o träna men kan funka endå men va tycker ni?

    Alternativ ( 1 )

    Måndag: Vila
    Tisdag: Bröst
    Onsdag: Rygg
    Torsdag: Axlar traps mage
    Fredag: Triceps biceps underarmar
    Lördag: Ben vader
    Söndag: Vila

    Alternativ ( 2 )

    Tisdag bröst och triceps (triceps högreps och inte till absolut failure)
    Onsdag Rygg och biceps ( biceps högreps och inte till absolut failure)
    Torsdag Ben och vader
    Fredag Axlar och mage
    Lördag Armar och vader

    #71297
    #554440

    ………..

    #554441

    Ettan.

    #554442

    såg att johan ederer körde eller kör 2an tyckte de lät som ett roligt schema med så derför jag undrade:P för kan ju ej va dåligt om han kör de =)

    #554443

    Du ska inte kopiera avancerade byggares scheman. De har andra förutsättningar och mål än du! :)

    #554444

    aa jag vet och har hört detta men som jag ser på de schemat ärr de nästan som jag kör innan så tror inte de skulle bli dålig iaf

    #554445

    Tycker det känns lite ”sådär” att träna armar två gånger i veckan, det är mest därför jag är skeptisk till tvåan.

    #554446
    henkebenke wrote:
    Tycker det känns lite ”sådär” att träna armar två gånger i veckan, det är mest därför jag är skeptisk till tvåan.

    Många som kör på det viset.

    villle8. Testa dig fram helt enkelt skulle jag säga. Det som funkar för dig funkar inte för en annan. Tränar du armar 2 gånger i veckan och blir övertränad så lägg ner.

    #554447

    du blir inte övertränad på att träna armarna 2 gånger i veckan

    #554448

    Personligen har jag insett att det är ganska skönt att köra ben dagen efter en vilodag och några dagar från att man kört rygg. Om du nu ska ha ett avancerat splitschema rekommenderar jag:

    dag1: vila
    dag2: ben
    dag3: bröst +baksida axlar
    dag4: vila
    dag5: rygg +framsida axlar
    dag6: mage +vader (ok tråkigt skitpass men var annars?)
    dag7: armar

    någon som har invändningar?

    #554449
    Peter_Eriksson wrote:
    Personligen har jag insett att det är ganska skönt att köra ben dagen efter en vilodag och några dagar från att man kört rygg. Om du nu ska ha ett avancerat splitschema rekommenderar jag:

    dag1: vila
    dag2: ben
    dag3: bröst +baksida axlar
    dag4: vila
    dag5: rygg +framsida axlar
    dag6: mage +vader (ok tråkigt skitpass men var annars?)
    dag7: armar

    någon som har invändningar?

    jepp, var kommer ”vanliga axlar” kan inte den vackra latinska benämningen på de men alltså det huvudet som är störst och sitter på sidan?
    Räknar du med att det får tillräckligt med stimulans vid bröstpasset eller?…för det hade inte jag räknat med;)

    #554450
    f.reinfeldt wrote:
    jepp, var kommer ”vanliga axlar” kan inte den vackra latinska benämningen på de men alltså det huvudet som är störst och sitter på sidan?
    Räknar du med att det får tillräckligt med stimulans vid bröstpasset eller?…för det hade inte jag räknat med;)

    nä, jag räknar med att lateral deltoid/utsida axlar får nog med stryk på rygg +framsida axlar då man kör tex axelpress, sidolyft. Det borde väl stå framsida och sida axlar.

    #554451
    Thaiboxarn wrote:
    du blir inte övertränad på att träna armarna 2 gånger i veckan

    Det kan du inte säga eftersom vissa behöver mer vila än andra, samt det finns folk som tar ”kosttillskott” bla.. Du kopplar in triceps och biceps i mycket som du gör.

    #554452
    Peter_Eriksson wrote:
    nä, jag räknar med att lateral deltoid/utsida axlar får nog med stryk på rygg +framsida axlar då man kör tex axelpress, sidolyft. Det borde väl stå framsida och sida axlar.

    Då är schemat hur bra som helst, du förstår nog varför jag reagerade :D

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 18 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.