Vill ha hjälp att lägga fram ett bra träningsschema!!!

Home Forums Allmänt om gymträning Vill ha hjälp att lägga fram ett bra träningsschema!!!

  • This topic is empty.
Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • Author
    Posts
  • #78028
    #677230

    Hej, jag undrar om någon kan hjälpa mig att ta fram ett träningsschema:) Jag tänkte träna tre dagar i veckan till en början:p Och de blir alltså måndag, onsdag fredag. Och nu undrar jag vilka dagar jag ska köra dom olika muskelgrupperna på och hur många set respektive reps jag ska köra:) Jag undrar även om jag ska lägga in nån form av konditionsträning med och isåfall vilka dagar och vad rekomenderar ni att jag gör?:) Mvh

    #677231

    Måndag (Ben, Vader) – Knäböj-3 set, Utfall-2 set, stela Marklyft-2 set, Stående vadpress-2 set, Sittande Vadpress-2 set

    Tisdag (Bröst, Triceps) – Bänkpress-3 set, Lutande Bänkpress-2 set, Dips-2 set, Liggande Tricepspress-3 set, Pushdowns-2 set

    Onsdag (Axlar, Traps) – Militärpress-3 set, Hantellyft åt sidan-2 set, Framåtböjda Hantellyft-2 set, Skivstångsshrugs-2 set

    Torsdag (Rygg, Biceps) – Chins-3 set, Framåtböjd Rodd-2 set, Latsdrag-2 set, Skivstångscurl-3 set, Hantelcurl-2 set

    Fredag (Mage, Underarmar) – Kabelcrunches- 3 set, Benlyft-2 set, Omvänd Handledscurl-3 set, Handledscurl-2 set

    Varje pass ska vara mellan 30-40 minuter långa, och varje set ska vara mellan 4-6 reps (förutom mage och vader, där kan du köra mellan 8-12)

    Detta är vad jag har att erbjuda, jag vet att du bara ville köra 3 dagar veckan men jag har aldrig tränat på det sättet så det har jag ingen erfarenhet av

    #677232

    Vad vill du få ut av träningen?!? Du vill bara ha ett schema som ska funka för allt eller? Är det curling du ska bli duktig på?

    Har du några som helst mål med träningen? har du det är det mycket lättare att ge dig ett schema.

    #677233
    Banana wrote:
    Vad vill du få ut av träningen?!? Du vill bara ha ett schema som ska funka för allt eller? Är det curling du ska bli duktig på?

    Har du några som helst mål med träningen? har du det är det mycket lättare att ge dig ett schema.

    Jag vill bli stark och få större muskler men ändå ha måttligt bra kondition:)

    #677234

    Måndag – Axlar, ben. Kör benböj och militärpress samt 4 till övningar för dessa muskler.

    Onsdag – Löpning. Intervall + lågintensiv löpning

    Fredag – Rygg, bröst. Kör bänkpress och marklyft samt 4 övningar för dessa muskler.

    3 dagar känns för lite.. Svårt för dig att få upp nån nämnvärd kondition…

    #677235
    Banana wrote:
    3 dagar känns för lite.. Svårt för dig att få upp nån nämnvärd kondition…

    Jag menade att jag ville köra gymmet tre dagar och kanske kondition någon annan dag:)

    #677236

    Och jag vill ha 6-pack.. 60 cm biceps.. vara 210cm lång… starkaste benen man kan ha.. men ändå vara snabbast i världen.. detta är mitt 2 veckors mål.

    ..Jag tycker du ska testa dej runt som Robert säger.. testa helkropp- halvkropp osv..

    personligen älskar jag 3 dagars schema!

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.