vill veta något bra träningschema

Home Forums Allmänt om gymträning vill veta något bra träningschema

  • This topic is empty.
Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • Author
    Posts
  • #78200
    #678053

    Hej, jag undrar om det finns något riktigt bra träningschema, om ni ville komma med tips hur man ska börja träna. Jag är bara 13 och föredrar att köra utan vikter, vill mest stärka min kropp(med muskler)

    Dethär är mitt träningschema
    Måndag: Triceps, Axlar, Mage, Bröst.
    Tisdag: Biceps, Rygg, Ben.
    Onsdag: Ledig.
    Torsdag: Triceps, Axlar, Mage, Bröst.
    Fredag: Biceps, Rygg, Ben.
    Lördag: Ledig
    Söndag: möjligtvis jogging, utthållningspass.

    Tack i förhand. Nu har tråden öppnats

    #678054

    Kan ju nämna vad vi gjorde varenda sommar under mina 10 år som hockeyspelare. Men det finns säkert folk här inne som har bättre övningar, men här kommer iaf ett exempel på övningar som vi körde väldigt mycket:

    Bröst: Armhävningar med brett grepp.
    Triceps: Armhävningarmed händerna ihop.
    Axlar: Du utför dem som armhävningar, men står med fötter och händer närmre varandra än i en vanlig armhävning, så att ändan pekar upp i luften.
    Mage: Situps, sneda situps, fällknivar, benpendlingar
    Ben: Upphopp, enbenshopp, borsowhopp, utfallsgång, knäböj, knäböj på ett ben. HOPPA PÅ!
    Biceps: Vet jag tyvärr igen övning utan vikt
    Rygg: Ryggresningar, hitlers hund

    Hoppas det går bra för dig! Är det någon övning som du inte vet vad det är, så fråga. Hoppas det blir till nytta :)

    MVH

    #678055

    Postad i en annan tråd, jag tränar exakt likadant.

    Allan wrote:
    En press-drag variant jag själv kör på är:
    1: Ben, bröst, triceps, vader
    2: Rygg, axlar, biceps, mage.

    Smidigt schema som tränas allt efter återhämtning tillåter. Iallafall jag brukar känna mig utvilad efter 3-4 dagar när jag kör på följande sätt:

    4-7 arbetsset per pass, dvs 1-3 arbetsset per övning, går till failure på de övningar jag kör ett set. Något högre repsantal på assistansövningar i förhållande till basövningar.

    #678056

    Om du har tillgång till en stång som du kan köra chins i så vore det ju bra ?
    Även typ 2 stolar eller något, (vad som helst) bara så att du kan köra dips i mellan dom, det vore ju inga fel det heller ?

    #678057

    Jag missade helt och hållet att det var träning utan vikter, sorry.

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.