Dålig kondition!

Home Forums Allmänt om konditionsträning Dålig kondition!

  • This topic is empty.
Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • Author
    Posts
  • #51050
    #122803

    Körde intensivit idag på gymmet. Har kört styrketräning i ca 8 år, och aldrig någon speciell kondition. Testade något nytt idag under styrkepasset, något som heter restpaus, vilket innebär att man kör intensivt och tungt. Ska ge ett exempel: Vi säger vi kör bänkpress, kör på 100kg. Första setet blir 12 reps, vilar 10-15 sekunder, nästa blir mellan 5-8 reps, vilar 10-15 sekunder och sista setet blir 1-5 reps. Kör ungefär 3-5 övnigar beroende på muskelgrupp. Kände att jag fick hög puls och blev väldigt andfådd. Efter styrkepasset körde jag kondition för första gången på väldigt väldigt länge, blev cykling ca 20 min. Under dom sista sekunderna kände jag hur de högg till lite i bröstet, typ hjärtklappning eller något, kändes lite smått obehagligt. Är inte alls van vid så högt tempo som jag höll idag. Chockade förmodligen kroppen ordentligt. Är det något jag borde vara orolig över eller har jag bara jävligt dålig kondition?
    Kan nämna att min pappa som är 30 år äldre än mig, kan lätt köra intervaller i 40 min, vilket jag hade haft stora problem med.

    #122804

    Har hamnat i samma situation. Fick en liknande känsla när jag, precis som du, chockade kroppen med ett hårt konditionspass som min kropp inte var beredd på.

    Tror inte detta är något du behöver vara orolig över och det behöver inte innebära att du har dålig kondition bara att du har som du själv säger har chockat kroppen med ett, kanske, för hårt konditionspass.

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.