Fystest till GMU?

Home Forums Allmänt om konditionsträning Fystest till GMU?

  • This topic is empty.
Viewing 5 posts - 16 through 20 (of 20 total)
  • Author
    Posts
  • #300192

    Tack för svaren Henke! Men visst kan man tacka nej till att göra GMU:n även om man blivit antagen?

    #300193
    johanbobben wrote:
    Tack för svaren Henke! Men visst kan man tacka nej till att göra GMU:n även om man blivit antagen?

    Ingen fara:)
    Ja, det kan du. Jag tackade t.ex. nej till en plats på Amf 1 och valde att börja plugga istället nu till vårterminen. Du kan också hoppa av även efter att du påbörjat din GMU, har för mig att vägledaren berättade att 15% hoppar av redan första veckan.

    #300194

    Skönt å höra:) Men som sagt, tack för riktigt bra svar Henke!

    #300195

    Bänken är 40 cm hög

    Kreh:
    1: frontgrepp, är väl fysiologiskt omöjligt att dra upp en stång till hakan med mixat grep.. Tänk frivändning utan vändning!

    2: nivå 5, ökar en nivå/ 1:30

    3: nej, du Väljer själv! Vet du att du vill bli kock är de ju lite onödigt!

    #1069532
    hhhenke wrote:
    johanbobben wrote:
    Tack för ett jättebra svar henke! Hur gick testerna för din del? och gjorde du jägartestet?:)

    Det var så lite så, kommer ihåg hur ängslig jag var själv, hade gärna fått svår på mina frågor haha:D

    Man behövde dra en kraft av 869 N på styrketestet för att få en 9:a, jag fick strax över 930.
    Cyklingen gick sämre, fick en sjua där. Mjölksyran tog kål på mig helt enkelt, haha.
    Ja, jag gjorde jägartestet med godkänt resultat.

    Fick överlag bra resultat och de ville att jag skulle bli befäl faktiskt. Men jag valde istället att börja plugga nu i Januari istället när jag fick reda på att jag kommit in istället för att köra GMU 1 2012. Får se om jag tar ett studieuppehåll på ett år sen och klämmer in lite militärutbildning:)
    Återigen, lycka till! :)

    Tja,

    Först o främst. Om ett drag på 869N motsvarar en 9:a i betyg och du klarade att dra 930N vad motsvarade det i styrka från din sida i lite mera ”vanliga” termer? Liknande vad det motsvarar det i övningar som tex frivändning(eller någon annan övning som liknar mera) jag har en känsla av att frivändning utan själva vändningen på slutet värkar vara övningen som motsvarar styrketestet bäst i Isokai-maskinen.

    Hur bra kondition hade du för att klara att cykla i 12min för att klara en 7:a uppskattningsvis?

    Jag funderar själv på att ansöka och har god kondition och är vältränad med vill få toppbetyg för att kunna bli Jägare.

Viewing 5 posts - 16 through 20 (of 20 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.