Kläder under vinterköpning

Home Forums Allmänt om konditionsträning Kläder under vinterköpning

  • This topic is empty.
Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • Author
    Posts
  • #51012
    #122658

    Vad tycker ni man ska klä sig i nu när temperaturen börjar sjunka. Brukar bara köra i mjukis brallor med långkalsonger under och t-shirt med sport tröja ovan på. blir helt okej nu är det är runt 0, min inte när det blir -20…

    #122659

    Sägs att vinter kläder är bra å ha

    #122660
    Robin André wrote:
    Sägs att vinter kläder är bra å ha

    Jaha du… tack för för många bra tips, känner att jag börjar veta vad jag ska köpa nu’rå

    #122661

    Löpartights under, vindjacka/byxor över, varm mössa inledningsvis – stoppas i ficka och ersätts med skärmmössa eller barhuvat när du jobbat upp tempraturen, öronskydd, vantar av tunn vintermodell tex tegeras.

    Funkar för mig iaf. Värmeplagg är oftast öveflödigt om det inte är överjävligt kallt. Är du skyddad mot vinden så får du ofta upp tempraturen.

    #122662

    [http://traningslara.se/klader-for-vintertraning-utomhus/]

    #122663

    Jag kör med underställ under löpartajtsen och vindjackan. Kommer även köpa ett par vindtajts. Tidigare sprang jag mycket med bomullsmössa men den suger åt sig all svett som en svamp och blir iskall. Nu har jag min (fula) löparmössa som är betydligt bättre. Den är tunnare men dra på en luva till att börja med. Och funktionsstrumpor som avleder fukt men behåller värmen är bra att ha.

    Nån form av goretex-skor kan vara att rekommendera. Jag tillhör dem som avskyr att bli blöt och fuktig om fötterna så mina nya Icebug är perfekta!

    #122664

    +1 på icebugsen!

    #122665

    Ullmax underställ, Ullfrotté sockar med mera. Skulle aldrig kunna vara utan den klädseln längre. Sitter och vilar utomhus i minusgrader efter löppasset och njuter!

    Vad man har utanpå har mindre betydelse, även om vindjacka/byxor kanske är att föredra beroende på kylfaktor.

Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.