Kondition och styrka på rätt sätt?

Home Forums Allmänt om konditionsträning Kondition och styrka på rätt sätt?

This topic contains 2 replies, has 0 voices, and was last updated by  Anonym anvandare 6 years, 4 months ago.

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • Author
    Posts
  • #106304
    #1082736

    Hejsan!
    Jag började springa för 3-4 veckor sedan om inte mer, sprang 15 min på raken, powerwalkade 10 min och sedan sprang jag ytterligare 5 min, men förra veckan när jag sprungit 7 min så smällde de till utav bara helvete i mitt vänstra lår och knäet veck sig på mig och sedan dess har jag haft svårt att sitta på vänster sida/ont i vänster lår så jag la om mitt schema när det gäller cardio:

    40 min cross (20 min intervaller x 2 uppdelat på tufft motstånd och lite lättare) sedan cyklar jag 10 min och powerwalkar 5 min innan jag avslutar med 5 min cross igen, så varje pass blir 1 timmes cardio och lite över 1 timmes styrka, jag kör mage/ben/rumpa 2 ggr/vecka mage 6 övningar med vikter och ca 7 på rumpa/ben med lite lättare vikt (jag vill bränna fett, inte bygga muskler på benen) sedan kör jag armar/rygg 2 ggr veckan också där lite lättare vikter för att bränna fett och har lagt om kosten så att jag dragit ner på kolhydraterna, börjar morgonen med fibergröt med lite proteinpulver i och kokt ägg, lunch är minimalt med kolhydrater och mer protein/grönsaker och på kvällen tillåter jag mig att äta någon kolhydrat, jag äter var tredje timme enligt vissa mått och detta är min andra vecka nu med denna kosten och magen är mindre uppblåst än tidigare så det funkar :)

    Min fråga är, om jag kör kondition på gymmet 1 timme 4 ggr veckan där jag får ihop rätt bra med kilometer och bränner över 500 kalorier och kör 2 pass med powerwalk ute där jag går en runda som normalt sätt tar 2 timmar att gå men som jag powerwalkar på 90 min, räcker denna konditionen? Jag har en vilodag och en hund jag går promenader med (lugna för han är inte så ung längre) Jag kommer att flytta till LA i januari och cykla till skolan utöver massa träning som vanligt men jag vill inte träna för lite på gym eftersom jag försöker och faktiskt lyckas gå ner i vikt, jag kör stenhårt varje pass med minimal vila mellan övningarna.

    Mycket tacksam för svar

    #1084429

    Tjenare! Jag själv går på deff just nu. Och kan rekommendera att du inte ska köra styrketräning och Cardio på samma dag, för du bryter ned musklerna du körde på styrkepasset. Plus att du blir svagare när du kör både styrkepass och Cardio på samma dag. Mitt Schema för deff/diet ser ut såhär.

    Måndag: Mage & Cardio 45 min

    Tisdag: Bröst & Triceps. Sets 4 – Reps 10

    Onsdag: Rygg & Axlar. Sets 4 – Reps 10

    Torsdag: Mage & Cardio 45 min

    Fredag: Bröst & Biceps. Sets 4 – Reps 10

    Lördag: Mage & Cardio 45 min

    Söndag: Rygg & Ben. Sets 4 – Reps 10

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)

You must be logged in to reply to this topic.