Konditionsträning, dålig kombination till styrketräning?

Home Forums Allmänt om konditionsträning Konditionsträning, dålig kombination till styrketräning?

  • This topic is empty.
Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • Author
    Posts
  • #52909
    #130735

    Hej!
    Gymmar just nu tre gånger i veckan. Om ni vill ha en vidare beskrivning hur jag tränar kan ni gå till [http://forum.body.se/showthread.php?t=144472].

    Härom dagen följde jag med ett gäng kompisar och tränade (fotboll med deras klubb, för skojs skull. Efter träningen blev jag erbjuden kontrakt men jag vet inte riktigt hur jag ska göra. Skulle fotbollsträningen påverka min styrketräning något negativt? Har läst runt lite och vad jag har förstått så verkar det påverka muskeltillväxten negativt (inte säker om detta stämmer). Alltså, påverkar fotbollsträning styrketräning något negativt?

    Jag har inga mål om att tävla inom styrketräning utan bara tränar för att bli starkare, snyggare, större och för att det är kul. Har mått väldigt bra av gymmandet såhär långt med fina ökningar både vikt- och prestationsmässigt (i mina ögon). Så vill absolut fortsätta med detta!

    Vill också kunna fortsätta min viktökning tills att jag iallafall väger runt 75 kg på mina 178,5-180 cm.

    Bara fråga om det är något ni inte förstår eller om jag ska komma med mer info.

    MVH

    #130736

    Att träna seriöst med en klubb tar ju upp mycket tid och energi som du annars hade kunnat lägga på styrketräning men eftersom ditt mål inte är att bli störst så borde det ju att gå att kombinera. Det finns ju flera fotbollspelare som ser riktigt fina ut och de har ju lyckats få en fin kropp när de spelat fotboll ;)

    Överlag rekommenderas det väl inte att att kombinera styrketräning med konditionsträning men med tanke på ditt mål så borde det inte vara några problem. Det är dock endast min högst ovetenskapliga åsikt :)

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.