RunKeeper @ iPhone. Bu eller bä?

Home Forums Allmänt om konditionsträning RunKeeper @ iPhone. Bu eller bä?

  • This topic is empty.
Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • Author
    Posts
  • #52826
    #130374

    Jag har precis tankat hem applikationen RunKeeper till min iPhone för att använda vid löpning och promenader.

    Jag har hittills använt den fyra gånger och resultaten är följande:
    Cykling till spåret (cycling): 2,41 km, 8:52 minuter, 3:41 minut/km, 66 kcal
    Löpning i spåret (running): 5,05 km, 29:41 minuter, 5:52 minut/km, 414 kcal
    Cykling från spåret (cycling): 2,44 km, 6:43 minuter, 2:45 minut/km, 52 kcal

    Morgonpromenad (walking): 4,96 km, 46:24 minuter, 9:21 minut/km, 299 kcal

    Då jag antar att de enbart utgår från längden (via gps), aktivitet och möjligtvis hastighet så förstår jag att det inte är spiksäkert. (Cyklingen till spåret är i stort sett bara uppförsbackar medan hemvägen är nedför nästan hela vägen. Så där lär skillnaden vara radikal.)

    Men vad tror ni om det här annars? Kan det stämma mellan tummen och pekfingret?

    #130375

    Jag har själv inte använt runkeeper (eller något liknande) men jag har för mig att jag sett att den utöver distans och hastighet även har koll på stigning, hur precisa de siffrorna är vet jag dock inte. Det känns ju relevant att man skulle matat in sin vikt också någonstans i appen.

    Edit:
    Även om siffrorna för förbränning inte stämmer till 100% är det ju fortfarande en smidig app då du kan se hur du presterar och (förhoppningsvis) förbättrar dina resultat med tiden.
    Hur bra siffrorna för förbränning är överlåter jag till någon annan :)

    #130376

    Trots att jag knappast är någon anhängare av cardioträning så har jag använt Runkeeper en hel del det senaste halvåret och såvitt jag kan bedöma så stämmer den väldigt bra.

    #130377

    jag snvänder den o gillar den skarpt

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.