Vilken aktivitet bränner mest kalorier?

Home Forums Allmänt om konditionsträning Vilken aktivitet bränner mest kalorier?

  • This topic is empty.
Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • Author
    Posts
  • #52697
    #129813

    Vilket bränner mest?
    60 min cykling på gymmet?
    60 min morgonpromenad innan frukost?
    60 min på crosstrainer på gymmet?

    :p:p:p:p

    #129814

    Vid samma upplevda ansträngning är det cross-trainern. Om du inte är tävlingscyklist.

    #129815
    Peterson wrote:
    Just in 30 minutes running can easily burn 300 calories.
    Walking, Sprinting and adding hills or an incline can burn 180 calories in 30 minutes.
    Bicycling and Swimming of 30 minutes can burn 400 to 500 calories.

    Det är som sagt en fråga om vad man själv hanterar rent tekniskt. Nästan alla kan springa, men att kunna lära sig simma på en nivå som förbrukar 400 till 500 kcal på bara 30 minuter kräver förmodligen ett par år av ren simträning.

    Samma med cykel även om det krävs kortare tid. Men ju mer teknikkrävande desto längre tid tar det att kunna trycka upp puls och förbruka mycket energi på en viss tid.

    #129816

    Personligen tycker jag det är ansträngningsmässigt jämförbart med 1,5 timmar löpning och 3 timmar cykel, i distansfart.

    Löpning är i min värld lätt det mest energiförbrukande. Simning ligger närmare löpningen med upplevde aldrig den lika slitsam som löpningen även om passen var längre.

    Har inte sysslat med skidor då Skåne har ytterst begränsat antal snödagar;)

    #129817

    Jag säger rullskidor! Nu är det kanske en stor utgift + att det kanske inte intresserar vissa, men satan vad bra det bränner!

    #129818

    Jag kan rekommendera morgonpromenaden, kör själv morgonpromenad 5ggr i veckan, 45-50 min, puls runt 110-130, förbränner runt 500 kcal, helt underbart!

    Sen blir jag mycket piggare under dagen, ligger steget före de flesta:)

    Lycka till ! :)

    #129819
    Hemulen1 wrote:
    Personligen tycker jag det är ansträngningsmässigt jämförbart med 1,5 timmar löpning och 3 timmar cykel, i distansfart.

    Löpning är i min värld lätt det mest energiförbrukande. Simning ligger närmare löpningen med upplevde aldrig den lika slitsam som löpningen även om passen var längre.

    Har inte sysslat med skidor då Skåne har ytterst begränsat antal snödagar;)

    jag vill bo i skåne….

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.