16 åring vill bli biffig

Home Forums BODY Foruminformation 16 åring vill bli biffig

  • This topic is empty.
Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • Author
    Posts
  • #105850
    #1082187

    Hejsan!
    Jag är en kille som precis fyllt 16 och har tränat på gym i ett år. Jag har sett resultat men inte så mycket. Jag behöver tips om träning och vilka övningar jag ska göra/hur länge ett pass ska vara/hur många gånger i veckan jag ska träna/ vad ska jag käka innan/efter? (vet att protein är bra men ge exempel på vad för slags kött). Hur ska jag använda protein pulver?

    Det var många frågor men jag hoppas att jag blir besvarad:up:

    En idol jag har är Dean Geyer, jag tycker han har en perfekt kropp som jag verkligen vill kämpa för att få, men det finns inga svar på hur han tränar. Ni kanske har någon ide hur han tränar?

    Jag vill alltså inte bli en jätte stor muskelknutte något mitt emellan, så HUR SKA JAG TRÄNA??

    Ta detta seriöst, gärna erfarna gymmare/tränare. Dean geyer ser ut sådär… kolla neråt:)

    #1082207

    Hej!

    För att bygga muskler så behöver du bryta ner dina muskler. Försök alltid prestera bättre varje gång du är och tränar. Det kan vara t.ex. att du vilar mindre, gör en extra repetition eller tränar på 2.5 kg mer i en övning men ändå samma rep antal som du gjorde på vikten före. Variera mellan 6-12 reps och utför övningarna riktigt och fuska inte för att kunna klara mer vikt.

    Mat, vila och sömn är väldigt viktiga faktorer för att reparera de muskler du har brutit ner och bygga nya muskler. Försök ligga på 250-500 kalorier extra utöver ditt dagliga intag av kalorier. Gå och lägg dig i tid och ät 4-6 gånger om dagen med jämna mellanrum. Tränat inte för hårt utan att ha vilodagar mellan passen.

    Hälsningar
    Simon – Skapa din [http://www.disciplin.se träningsblogg] på Disciplin.se

    #1082486

    Något som också är viktigt är att du inte alltid kör samma övningar. Variera. Jag brukar variera varje 1,5 månad med att byta ut olika övningar tilla andra. Lovar dig, detta kommer ge resultat!

    Men glöm inte kosten, viktigast av allt i mina ögon. Lycka till man! :up:

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.