Brister i sökfunktionen.

Home Forums BODY Foruminformation Brister i sökfunktionen.

  • This topic is empty.
Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • Author
    Posts
  • #67831
    #489444

    Försökte här om dagen leta efter trådar om ägg. När jag sökte på ”ägg” fick jag inte en enda träff, inte på ”agg” eller ”aegg” heller.

    Tycker att det har varit svårt med funktionen ett antal gånger. Även när jag försökte leta efter trådar om ”Max-OT” så ver det stora problem. Inga träffar på ”max ot”, ”max-ot”, ”max” eller ”ot”. Först på ”maxot” fick man fram trådarna.

    #489445
    Tyskn wrote:
    Försökte här om dagen leta efter trådar om ägg. När jag sökte på ”ägg” fick jag inte en enda träff, inte på ”agg” eller ”aegg” heller.

    Tycker att det har varit svårt med funktionen ett antal gånger. Även när jag försökte leta efter trådar om ”Max-OT” så ver det stora problem. Inga träffar på ”max ot”, ”max-ot”, ”max” eller ”ot”. Först på ”maxot” fick man fram trådarna.

    Tre bokstäver eller kortare sökord kan inte vBulletin hantera.

    #489446

    Jag kom på en sak, gå till [www.body.se] och använd sökrutan uppe till höger.
    Sökningen där hanteras av google och ger er bättre möjligheter, bl a att lyckas hitta ”Max OT” och liknande diskussioner.

    #489447
    Magnus Branzén wrote:
    Tre bokstäver eller kortare sökord kan inte vBulletin hantera.

    vBulletin kan faktiskt söka på kortare sökord, men det kräver kraft av forumet. För att inte tvinga mjukvaran att arbeta för mycket kan man lägga till vanliga termer som är kortare än fyra bokstäver som forumet ska indexera. Jag lägger till Max, OT, och ägg.

    Någon som stött på fler termer där forumets sökfunktionen inte är till hjälp?

    #489448

    Har försökt söka på GVT men det funkar tyvärr inte. Har istälelt fått skriva German Volume Training vilket iofs bör ge mig nästan lika många träffar. Men GVT är väl ett förslag.

    #489449

    GVT, HIT, DC och HST är tillagda som indexerade sökord. Säger åt forumet att indexera om gamla inlägg under natten, så får vi se om de påträffas imorgon bitti.

    #489450
    Magnus Branzén wrote:
    GVT, HIT, DC och HST är tillagda som indexerade sökord. Säger åt forumet att indexera om gamla inlägg under natten, så får vi se om de påträffas imorgon bitti.

    Uppdatering – att bygga om sökindex kan ta lite extra tid på forum med många inlägg, så vi väntar med det något dygn. Omindexering av alla bifogade filer är enda extra rutinen vi lade på servern inatt.

    #489451
    Magnus Branzén wrote:
    Uppdatering – att bygga om sökindex kan ta lite extra tid på forum med många inlägg, så vi väntar med det något dygn. Omindexering av alla bifogade filer är enda extra rutinen vi lade på servern inatt.

    Jag vill inte verka gnällig men snart har det gått en månad…

    #489452
    Jonte_89 wrote:
    Jag vill inte verka gnällig men snart har det gått en månad…

    Sorry, jag såg en uppskattning av tidsåtgången för att återbygga sökregistret på ett forum med så många inlägg som BODYs (~9 timmar), att jag ryggade tillbaks för att köra rutinen. Sen föll det i glömska – kollar om man kan stänga av användaraccessen till forumet och köra en tuffare omindexering på kortare tid.

    #489453
    Jonte_89 wrote:
    Jag vill inte verka gnällig men snart har det gått en månad…

    Tills vidare kan du gå till [www.body.se] och använda sökfönstret där så tar google väl hand om dig…

    #489454
    Magnus Branzén wrote:
    Tills vidare kan du gå till [www.body.se] och använda sökfönstret där så tar google väl hand om dig…

    Jo såg att du har tipsat om den förrut :). Den klarar jag mig fint på så länge :).

Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.