Minska skitsnacket på Bodys forum, TIPS!

Home Forums BODY Foruminformation Minska skitsnacket på Bodys forum, TIPS!

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 48 total)
  • Author
    Posts
  • #318017

    Mvh: Yalda

    #318018

    Det paradoxala var ju att även denna tråd blev fylld av skitsnack och fientlighet

    #318019
    moosecan wrote:
    Det paradoxala var ju att även denna tråd blev fylld av skitsnack och fientlighet

    Alla vänder och vrider till sitt fördel.

    Sj klart så vet inte han som är störst bäst, men saken är att om vissa saker inte funkat på en sj, om man vägt samma i 2 år och kämpat samt velat lägga på sig och inte lyckats vad man än gör, sen så rättar man allt som andra skriver och är världens besserwisser är ju så klart helt fel.

    Men meningen med denna tråden var inte kost, kosttillskott delen. Jag tog bara upp ett exempel där.

    Minska påhopp på de tävlande, domare, dessa förtjänar mer respekt.

    Minska personliga angrepp ifall man bara vågar stå för sitt åsikt som anonym.[/b]

    Mvh

    #318020

    Det här forumet behöver inte fler reggade för- och efternamn. Det här forumet behöver
    fler aktiva medlemmar. Då hade skitsnackarna varit en betydligt mindre del i det stora
    sammanhanget.

    Skitsnackare livnär sig på att synas och höras. Och av naturliga skäl syns och hörs de
    mycket på ett sånt här litet forum.

    #318021

    Folk är så osmidiga när man tycker att man blir trampad på tårna.
    När orden och intelligensen inte räcker till och man är anonym då kan man kalla någon annan precis vad som helst och man är mycket duktig på att hitta en massa saker som talar om hur dålig den andre personen är.

    Folk är mycket tuffa på Internet, men mycket tysta öga mot öga!

    Det är så många fungerar…tyvärr!

    #318022

    Vi har över 20,000 medlemmar. Ska vi identifiera varenda en manuellt, tycker du? Via Facebook? Ja, fejan är det omöjligt att vara anonym på. En av mina gamla polare var reggad på facebook med namnet ”Iam Legend” till exempel.

    Tanken är god, men det är praktiskt ogenomförbart (eller sånär som, iaf) och precis som Nicklas säger ingenting som är korrekt att kräva. Vissa av medlemmarna här kanske lever seriösa, normala liv och inte vill att man ska kunna googla på deras namn vid arbetsintervjuer osv. och få upp bilder på deras ”nakna” kroppar från ett internetforum.

    #318023

    En annan grej är ju att vissa namn som Anders Svensson är oerhört vanliga, medans mitt namn finns det bara en enda i världen som heter! Skall man regga sitt Personnummer med Benjamin/anders whatever du nu heter?…….

    #318024
    Benjamin wrote:
    Alla vänder och vrider till sitt fördel.

    Sj klart så vet inte han som är störst bäst, men saken är att om vissa saker inte funkat på en sj, om man vägt samma i 2 år och kämpat samt velat lägga på sig och inte lyckats vad man än gör, sen så rättar man allt som andra skriver och är världens besserwisser är ju så klart helt fel.

    Men meningen med denna tråden var inte kost, kosttillskott delen. Jag tog bara upp ett exempel där.

    Minska påhopp på de tävlande, domare, dessa förtjänar mer respekt.

    Minska personliga angrepp ifall man bara vågar stå för sitt åsikt som anonym.[/b]

    Mvh

    Varför förtjänar domare och tävlande mer respekt? Det köper jag inte överhuvudtaget. Färre primadonnor i sporten vore bättre. Som det är nu blir många tävlande skitsura om någon är det minsta kritisk, har man inte tävlat själv skall man hålla käften. Detta är sandlådetänk.

    #318025
    Vincent Qvarfordt wrote:
    Varför förtjänar domare och tävlande mer respekt? Det köper jag inte överhuvudtaget. Färre primadonnor i sporten vore bättre. Som det är nu blir många tävlande skitsura om någon är det minsta kritisk, har man inte tävlat själv skall man hålla käften. Detta är sandlådetänk.

    Kritik och skitsnack är två helt olika grejer.

    #318026
    Benjamin wrote:
    Kritik och skitsnack är två helt olika grejer.

    Om du tror att alla människor skulle instämma med en odiskutabel koherens för ”skitsnack” och ”kritik” som två dikotomier så är du nog lite naiv tror jag. En riktigt känslig person tolkar ju allt som skitsnack, kolla bara moosecans inlägg i den här tråden som exempel. En helt vanlig diskussion tolkar han ofattbart nog som skitsnack.

    #318027
    Benjamin wrote:
    Kritik och skitsnack är två helt olika grejer.

    Spelar ingen roll om det gäller vare sig skitsnack eller kritik, varför ska tävlande och domare behandlas med mer respekt än andra medlemmar?

    #318028
    vincent qvarfordt wrote:
    spelar ingen roll om det gäller vare sig skitsnack eller kritik, varför ska tävlande och domare behandlas med mer respekt än andra medlemmar?

    respekt mannen!

    #318029
    Eddie Vedder wrote:
    … En riktigt känslig person tolkar ju allt som skitsnack …

    Där har du något som jag tjatat om länge nu. Folk pallar inte kritik, eller
    en bra diskussion. Och med en bra diskussion menar jag krigsföring på
    argumentationsnivå, utan att för den sakens skull vara elaka mot varandra.

    Och pallar man inte kritik, då pallar man inte skitsnack, som borde vara
    ÄNNU lättare att strunta i.

    Distans och balans. Tror det var någon som skrev om det förrut i någon tidning.

    #318030
    Benjamin wrote:
    Man ska stå för sina åsikter, på detta sätter kan man minska skitsnack och allt annat som följer med det.

    // Åsikt

    Jag förstår din tanke men när det gäller osaklighet, påhopp och liknande skit tror jag istället på hårdare moderering.

    Jag är personligen glad att man kan vara åsiktsivrig ”forumit” under anonyma former. Inte pga att jag inte har modet att stå för mina åsikter eller att jag läskiga spöken i garderoben utan av mer praktiska skäl.

    #318031

    En liten sak att tänka på är att det numera är relativt vanligt att arbetsgivare googlar namn. Och kanske är det inte alla arbetsgivare som blir imponerade utav en massa nakenbilder på folk som står och spänner sig. Om man nu inte söker arbete inom kosttillskottsbranchen eller porrindustrin.

    En annan sak att tänka på är att det finns många freaks på internet, alla som råkat ur för en stalker uppskattar nog att få vara anonyma på forum.

    Och det är bara två av väldigt många anledningar till att folk uppskattar att vara anonyma.

Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 48 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.