Nyöppnat forum och små elaka buggar…

Home Forums BODY Foruminformation Nyöppnat forum och små elaka buggar…

  • This topic is empty.
Viewing 13 posts - 1 through 13 (of 13 total)
  • Author
    Posts
  • #96823
    #1062061

    Vi öppnade forumet igår, den 5 oktober. Som med allting nytt dyker det alltid små buggar som vi missat under testperioden. Ni alerta användare får gärna rapportera om dessa i denna tråd. Samma sak om det är något ni undrar över eller om ni har förslag till förbättringar. Hela denna forumdel är till för detta – att göra forumet bättre för Er användare!

    #1062062

    Jag kan betygsätta mina egna trådar. Det är nog inte riktigt lämpligt. :D

    #1062063

    Ja, det är väl lika bra att fylla på… :D

    Så här står det om jag försöker svara på en låst tråd:
    ”$bbuserinfo[username], du har inte behörighet till den här sidan.”

    Dessutom finns symbolen för låst tråd på några forum som det inte finns några låsta trådar i.

    [img=http://i10.photobucket.com/albums/a107/rzE1OkQT/405cb726.jpg]

    #1062064

    Anledningen till att hänglåsen visas är att det bara är vi administratörer/moderatorer som har rättigheter till att skapa ämnen i dessa forum. Däremot har du som medlem rättigheter till att svara i ämnena. Detta för att det inte ska bli kaos. Saknas något event är det bara att kontakta oss.

    Jag vet inte om det är möjligt att köra något hack för att få bort hänglåsen på framsidan, då de kan ge fel intryck. Ska forska i det.

    Att det står:
    ”$bbuserinfo[username],…”
    Är en miss någonstans i översättningen. Ska kolla med en gång.

    #1062065
    Joachim Bartoll wrote:
    Jag vet inte om det är möjligt att köra något hack för att få bort hänglåsen på framsidan, då de kan ge fel intryck. Ska forska i det.

    På förstasidan förklaras ju hänglåssymbolen med texten ”Forumet är stängt för nya inlägg” så det är nog bra att göra någon form av ändring. ;)

    #1062066

    Jag tycker att det

    #1062067

    Jag skrev just ett långt inlägg och sedan när man skulle posta in inlägget så vart man utloggad, inlägget försvann givetvis… :fever: 👿

    #1062068
    gosh wrote:
    Jag skrev just ett långt inlägg och sedan när man skulle posta in inlägget så vart man utloggad, inlägget försvann givetvis… :fever: 👿

    Hehe usch sånt där är riktigt störande. Nu kan jag inte de tekniska bitarna bakom forumet, men det jag gör på alla forum och liknande när jag skriver längre inlägg är alltid att trycka ctrl+c på hela kalaset för att va på den säkra sidan. Så mkt som kan hända, inte bara att bli utloggad…browsern kan ju hänga sig eller vad som helst. Är en bra förebyggande åtgärd iaf:up:

    #1062069

    Bugg

    Jag har hittat en översättningsmiss. Om man editerar ett inlägg så står det ”Go advanced” istället för ”Gå till avancerad”.

    Önskemål
    Jag önskar att snabbsvarsfältet alltid var aktivt så man slapp den oerhörda ansträningingen av att klicka på [img=http://forum.body.se/images/buttons/quickreply.gif]Jag önskar också att man kunde se vilka som läser i en tråd.
    Jag önskar att standardtexten i signaturerna var mindre än den i den i inläggen. (Så att inte ögat följer med automatiskt och läser signaturen som en del av inlägget.)

    #1062070
    ’[bb wrote:
    Hittar inte editerings knappen :(

    EDIT: den kommer fram h

    #1062071

    Lite buggar:
    1. När man loggat ut står det ”logga ut” i menyn (hela menyn är kvar – kanske bättre om den totaluppdateras).
    2. Antal inlägg tycks inte fungera riktigt (lätt att se på min användare exempelvis som före detta inlägg hade gjort 4st men bara 2st enligt räknaren)
    Detta beror ev på att jag kör Firefox – vissa ****** strular i denna browser, men kan också bero på att jag tömde cashen mitt i (men rensade inte cookies).

    #1062072
    Micke A wrote:
    Lite buggar:
    1. När man loggat ut står det ”logga ut” i menyn (hela menyn är kvar – kanske bättre om den totaluppdateras).

    Bra, får lägga till det i listan över saker att göra…

    Micke A wrote:
    2. Antal inlägg tycks inte fungera riktigt (lätt att se på min användare exempelvis som före detta inlägg hade gjort 4st men bara 2st enligt räknaren)
    Detta beror ev på att jag kör Firefox – vissa ****** strular i denna browser, men kan också bero på att jag tömde cashen mitt i (men rensade inte cookies).

    Observera att inlägg i ”Repan” inte räknas till ditt totala antal poster. Det är ett ”allmänt forum” och tillför i stort sett ingenting av vikt.

Viewing 13 posts - 1 through 13 (of 13 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.