Säljer bodyforum användarnas email?

Home Forums BODY Foruminformation Säljer bodyforum användarnas email?

  • This topic is empty.
Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • Author
    Posts
  • #56185
    #248118

    Hej!
    Jag har en liten fråga bara.
    Det är så att jag reggade en emailadress enbart för mitt projekt här med träningen.

    Och sedan reggade jag mig här på forumet direkt efter, den har inte vart använd någon annanstans.

    Direkt dagen efter får jag ett spammail från [mailto:bounce@inxmail.greteroede.kunder.linpro.no]
    en site som jag absolut inte har reggat mig på. Jag blev bara lite konfunderad, har jag missat att klicka i något erbjudande här eller har det hänt någon annan?

    Jag anklagar ingen, försöker bara komma på hur det gått till.

    #248119

    Vad jag känner till är linpro.no en norsk tjänst som driftar vissa Egmont Tidskrifters (BODYs förlag) webbplatser, dock inte [www.body.se] eller forum.body.se.

    Sänd mailet (ifall du har det kvar) till [mailto:magnus@body.se] så jag kan undersöka det vidare. Jag ställer frågan till förlagets webbutvecklare.

    När man registrerar sig på forumet så signar man även upp sig på BODYs nyhetsbrev. Men jag tror inte vi har kört någon export av e-postadresser från forum till nyhetsbrevstjänsten det senaste kvartalet, och eftersom du är reggad i juli så borde din e-postadress inte finnas annat än i forumets databas.

    Finns det fler som fått mail från den adressen?

    #248120

    Jag skickade vidare brevet. Kan ju säga att fler mail från denna adress kommit in trots att jag avreggat mig från tjänsten. Nu kräver den samma att jag skall logga in för att avsluta mitt medlemskap, som jag inte har skaffat.

    #248121

    Tack för mailet, för vidare det. Ser ut att vara en norsk viktminskningsklubb kallad Grete Roede ([www.greteroede.no]). Om någon annan fått liknande mail, kontakta mig på [mailto:magnus@body.se] – eller skriv här.

    #248122

    Nu är jag smått förbannad. Nu vill dom att JAG skall avregga min användare hos dom, en användare som jag inte ens skapat.

    Funderar på om den mail man reggar sig med här är synlig för spiders eller liknande? Står den i klartext i ens profil kanske? För det kan ju knappast vara en slump att man blir ”medlem” på ett norskt hälsoforum med en mail man reggat enbart för detta forum, som också är hälsa.

    #248123
    Nykropp wrote:
    Nu är jag smått förbannad. Nu vill dom att JAG skall avregga min användare hos dom, en användare som jag inte ens skapat.

    Har du kontakt med dem?

    Nykropp wrote:
    Funderar på om den mail man reggar sig med här är synlig för spiders eller liknande? Står den i klartext i ens profil kanske? För det kan ju knappast vara en slump att man blir ”medlem” på ett norskt hälsoforum med en mail man reggat enbart för detta forum, som också är hälsa.

    Nej, den ska vara osynlig. Den står bara i klartext ifall du skriver ut den i din kontaktinfo under ”Snabbmeddelanden”: [http://forum.body.se/profile.php?do=editprofile]

    Quote:
    Du kan skriva in ditt registrerings-id för de nätverk för snabbmeddelanden som finns om du vill att andra besökare skall kunna kontakta dig via den funktionen.

    ICQ-nummer
    AIM-namn
    MSN Messenger-namn
    Yahoo! Messenger-namn
    Skype-namn

    #248124

    Ja jag har mailat dom och förklarat att jag inte är intresserad av deras sida. Att jag aldrig varit där och inte vill vara där heller. Har växlat 2-3 brev nu och förhoppningsvis fått dom att fatta.

    Dom vill att jag skall plocka bort användaren, men jag tänker inte skriva in ett smack hos dom. Men nu tror jag att dom skall plocka bort min användare.

    Såhär ser min mailkonversation med dom ut, det är lite hårda ord men jag blir vansinnig när sådant här händer och ser ingen anledning att vara trevlig.

    Mitt första mail börjar längst ner.

    Hei,
    jeg kan gjerne hjelpe deg, men det er viktig for meg personlig at du er klar over at alle data, dagbok etc vil bli slettet og at det ikke er mulig å hente dem frem igjen.
    Vennligst bekreft det, så skal jeg hjelpe med utmelding av Vektklubben.

    Vennlig hilsen

    Ina Holmgren

    Grete Roede AS

    For videre korrespondanse i denne saken ber vi deg om å alltid benytte tilsendte mail slik at vi ikke mister historikken på din henvendelse.

    Lager du ny mail på en allerede besvart henvendelse blir vanskelig for oss å svare deg.

    Sakshistorie
    ===================
    Dennis Lundin (Bruker) Lagt inn på: 27 Jul 2010 11:45 AM

    ===============================================================

    Nej NI tar bort mig!
    Jag har inte anmält mig på er jävla site och jag skall inte behöva ta bort något jag inte registrerat mig till.
    Hur ni fått tag på min precis startade email är för mig en gåta. Men NI plockar bort min användare!
    Erat sätt att skaffa medlemmar är högst tvivelaktigt.

    > To: [mailto:****@hotmail.com]
    > Subject: [GreteRoede #GRM-525098]: RE: Maiken ble sunn og slank!
    > Date: Tue, 27 Jul 2010 09:04:51 +0000
    > CC:
    > From: [mailto:vektklubben@greteroede.no]
    >
    > Hei!
    > Dersom du ikke ønsker å motta Persillebladet, kan dette kun skje ved å melde seg ut av Vektklubben.
    >
    > Du kan selv avslutte medlemskapet fra nettsiden [www.vektklubben.no]. Logg inn og trykk på ”Min profil” øverst i venstre hjørne. Trykk på linken ”Utmelding av Vektklubben”. OBS! Dette vil slette alle dine data i dagsrapporter osv, og det ikke vil være mulig å hente dem opp igjen siden.
    >
    > Hvis du mangler passord for å logge inn i Vektklubben, får du det ved å trykke på: ”Glemt passord” på forsiden til Vektklubben: [http://www.vektklubben.no]
    >
    > Ha en fortsatt fin dag.
    > Vennlig hilsen
    >
    > Grethe Skyberg
    >
    >
    >
    > Salgssjef Nettbaserte kurs
    >
    > Grete Roede AS
    >
    >
    >
    >
    >
    > For videre korrespondanse i denne saken ber vi deg om å alltid benytte tilsendte mail slik at vi ikke mister historikken på din henvendelse.
    >
    >
    >
    > Lager du ny mail på en allerede besvart henvendelse blir vanskelig for oss å svare deg.
    >
    > Sakshistorie
    > ===================
    > Dennis Lundin (Bruker) Lagt inn på: 26 Jul 2010 10:45 PM
    >
    > ===============================================================
    >
    > Remove me from your fucking emailist!
    > I have never registered with you and I will report your site as a spamsite!
    >

    #248125
    Nykropp wrote:
    Ja jag har mailat dom och förklarat att jag inte är intresserad av deras sida. Att jag aldrig varit där och inte vill vara där heller. Har växlat 2-3 brev nu och förhoppningsvis fått dom att fatta.

    Dom vill att jag skall plocka bort användaren, men jag tänker inte skriva in ett smack hos dom. Men nu tror jag att dom skall plocka bort min användare.

    Såhär ser min mailkonversation med dom ut, det är lite hårda ord men jag blir vansinnig när sådant här händer och ser ingen anledning att vara trevlig.

    Mitt första mail börjar längst ner.

    Om de nu påstår att du är registrerad medlem på hemsidan, så bör de kunna dela med sig av information om när du registrerade dig, samt vilken IP-adress som användes. Det är nog endast du som ”användare” hos dem som kan begära ut den informationen från dem, men jag mailar dem också och ställer frågan, för att lägga lite press.

    #248126

    Kan lova att deras svar blir ”vi har på önskan av användaren raderat honom, så vi har ingen information kvar” lätt sätt att slippa undan fuligheter. ;)

    #248127

    Ok verkar som den mailadress jag reggat varit aktiv där tidigare. Någon har alltså använt min adress och slutat använda den (hotmail). Och efter en tid av inaktivitet så raderar hotmail adressen gissar jag. Får väl se det som svaret på gåtan. Ber om ursäkt om det skapat jobb för er.

    #248128
    Nykropp wrote:
    Ok verkar som den mailadress jag reggat varit aktiv där tidigare. Någon har alltså använt min adress och slutat använda den (hotmail). Och efter en tid av inaktivitet så raderar hotmail adressen gissar jag. Får väl se det som svaret på gåtan. Ber om ursäkt om det skapat jobb för er.

    Ingen fara, bara bra att få en chans att reda ut ärendet.

Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.