Misslyckade muffins

Home Forums BODY Magazine Misslyckade muffins

  • This topic is empty.
Viewing 13 posts - 1 through 13 (of 13 total)
  • Author
    Posts
  • #77955
    #676858

    Nån mer än jag som testat ”snabba lussemuffins” i senaste tidningen? Resultatet blev en rätt döbakad historia som inte ville lossna från formarna. Dessutom har muffinsarna en rätt stark smak av bakpulver. Några råd? Eftersom dom är så nyttiga hade dom varit det perfekta mellanmålet (om dom hade smakat lite bättre)…

    #676859
    ake_krakbar wrote:
    Nån mer än jag som testat ”snabba lussemuffins” i senaste tidningen? Resultatet blev en rätt döbakad historia som inte ville lossna från formarna. Dessutom har muffinsarna en rätt stark smak av bakpulver. Några råd? Eftersom dom är så nyttiga hade dom varit det perfekta mellanmålet (om dom hade smakat lite bättre)…

    Gå till [www.nlife.se] i stället å baka hennes lussebullar.. Byt bara ut en del av mjölet mot bake-pro! Bakar dem år efter år nu å dem är bara sååå goda! :P Kommer garanterat finnas med i min fikakorg på fitnessfestivalen!

    #676860

    Tackar aix! Misstänker att det är kombon 2 dl grahamsmjöl & 4 tsk bakpulver som gör att det skiter sig. Ska testa lussebullsen du tipsade om!

    #676861
    aix wrote:
    Gå till [www.nlife.se] i stället å baka hennes lussebullar.. Byt bara ut en del av mjölet mot bake-pro! Bakar dem år efter år nu å dem är bara sååå goda! :P Kommer garanterat finnas med i min fikakorg på fitnessfestivalen!

    Bjur du om jag frågar snällt på FF :D

    #676862
    Samir wrote:
    Bjur du om jag frågar snällt på FF :D

    Så klart jag gör.. ;) Om jag inte redan mumsat i mig alla själv så klart. 😮 Får väl göra dubbel sats!

    #676863
    aix wrote:
    Så klart jag gör.. ;) Om jag inte redan mumsat i mig alla själv så klart. 😮 Får väl göra dubbel sats!

    I´ll be looking for that basket

    #676864
    ake_krakbar wrote:
    Nån mer än jag som testat ”snabba lussemuffins” i senaste tidningen? Resultatet blev en rätt döbakad historia som inte ville lossna från formarna. Dessutom har muffinsarna en rätt stark smak av bakpulver. Några råd? Eftersom dom är så nyttiga hade dom varit det perfekta mellanmålet (om dom hade smakat lite bättre)…

    Ha ha rätt kul faktigst!!! Jag testade muffisen också med ett icke så lyckat resultat. Kan tyvärr bero på att jag blandade ihop hermesetas strö och hirs flingor :o. Väldigt nyttiga muffins blev det, jag åt inte ens en enda!

    #676865
    ake_krakbar wrote:
    Tackar aix! Misstänker att det är kombon 2 dl grahamsmjöl & 4 tsk bakpulver som gör att det skiter sig. Ska testa lussebullsen du tipsade om!

    En annan grej att tänka på när det kommer till att baka bullar är att vill man ha den vanliga brödkonsistensen så behövs vetemjölet då det är glutenet bla. som ger dem där ”trådarna” som binder ihop det hela. Men receptet jag diggar har kesella i istället för smör/margarin och det är MINST lika gott, om inte godare! Man sänker dessutom GI-värdet med att slänga i linfrön eller psyliumfrön. Lycka till!

    #676866
    aix wrote:
    Man sänker dessutom GI-värdet med att slänga i linfrön eller psyliumfrön.

    Och ännu mer om man behåller smöret:whistle:

    #676867
    ake_krakbar wrote:
    Nån mer än jag som testat ”snabba lussemuffins” i senaste tidningen? Resultatet blev en rätt döbakad historia som inte ville lossna från formarna. Dessutom har muffinsarna en rätt stark smak av bakpulver. Några råd? Eftersom dom är så nyttiga hade dom varit det perfekta mellanmålet (om dom hade smakat lite bättre)…

    Jag tyckte de var goda men då stod jag inte för bakningen själv heller :p

    #676868
    Andreas Guiance wrote:
    Och ännu mer om man behåller smöret:whistle:

    Säger du det.. Men jag föredrar kesella i alla fall. Plus att jag har svårt för flottiga bullar.. Mår illa så fort å då kan jag inte mumsa i mig lika många! :p

    #676869
    aix wrote:
    Säger du det.. Men jag föredrar kesella i alla fall. Plus att jag har svårt för flottiga bullar.. Mår illa så fort å då kan jag inte mumsa i mig lika många! :p

    En anledning så god som någon att köra kesella förvisso:emo-thumb

Viewing 13 posts - 1 through 13 (of 13 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.