varför?

Home Forums BODY Magazine varför?

  • This topic is empty.
Viewing 14 posts - 1 through 14 (of 14 total)
  • Author
    Posts
  • #72011
    #570460

    varför ska Bodys tidning alltid handla om hur man deffar bäst och snabbast, och hur man ska bli strand snygg??

    SÅ FÅR DU DIN PERFEKTA SOMMAR MAGE!

    Visst jätte intressant, men inte varje månad!
    varför kan inte tidningen nångång handla om strong man och tex magnus samuelsson?. KUNGEN.

    jag är personligen mycke intresserad av detta, men mycket svårt att följa eftersom det är så pass litet i sverige.
    Vill tex veta allt om vilka klubbar man kan gå med i för att få utföra dessa tävligar på mindre nivå.
    för inte fan har man råd att köpa all utrustning själv.

    Kanske är nått att fundera på.

    MVH CHRi

    #570461

    Att det skulle vara deffreportage i varje nummer håller jag inte med om.
    I aprilnumret 2008 finns ett repotage om Anders Johansson (strongman), och i majnumret finns ett reportage där Body var på Strongmantävling i USA.
    :up:

    Edit; Sedan är ju Body en typisk bodybuildingtidning också..

    #570462

    För att 98% av prenumeranterna (läs; folk som betalar tidningen, finansierar tidningens personal och är orsaken till att vi har ett forum att skriva på) bryr sig mer om hur man trimmar till strandmagen än vad Magnus Samuelsson håller på med. Det är enkelt nog bara därför, det finns ingen marknad för att fylla en tidning med proffsreportage, särskilt inte inom en mindre sport som strongman.

    För liten publik, helt enkelt. Tyvärr, kan också lägga till. Om det finns något officiellt svar eller någon företagsenlig åsikt så får Alex stå för den, det där är bara vad jag tror är orsaken till att det hellre skrivs om tioveckorsprogram än strongmankarriär.

    #570463

    Vad gäller proffsreportagen inom byggning är de inte medvetet bortvalda, utan det har tyvärr varit problem med bilder. Såvitt jag vet är det dock på väg att lösas: [http://forum.body.se/showpost.php?p=635199&postcount=31]

    Vad gäller strongman finns det ju med i tidningen titt som tätt (även om det så klart aldrig kommer dominera utrymmet). Att inte Magnus varit med på länge förutsätter jag beror på att det har varit svårt att få ihop något med honom, annars är ju han naturligtvis alltid en intressant person att skriva om. Men Alex kan säkert svara bättre.

    #570464
    Rasmus Andersson wrote:
    Att det skulle vara deffreportage i varje nummer håller jag inte med om.

    De gör de faktiskt.

    #570465
    Allan wrote:
    De gör de faktiskt.

    Menar du deffreportage i varje nummer? Isf nej?:)

    Däremot är det så klart ett frekvent förekommande ämne eftersom det är något som många undrar över och har svårt för. Och även om själva grundreceptet alltid handlar om att skapa något slags kaloriunderskott, finns det många vägar dit. Och alla passar inte för alla.

    #570466

    Jag har varit prenumerant sedan flera år tillbaka, och läst tidningen till och från i mer än tio års tid. I nästan samtliga nummer förekommer ett deffreportage. Iaf minst vartannat nr. Jag lägger absolut inga värderingar i det, tidningen skall ju representera läsaren och lejonparten vill gärna läsa om hur man får en slimmad figur med tvättbräda.

    #570467
    Allan wrote:
    Jag har varit prenumerant sedan flera år tillbaka, och läst tidningen till och från i mer än tio års tid. I nästan samtliga nummer förekommer ett deffreportage. Iaf minst vartannat nr. Jag lägger absolut inga värderingar i det, tidningen skall ju representera läsaren och lejonparten vill gärna läsa om hur man får en slimmad figur med tvättbräda.

    Hehe varje och vartannat nummer är rätt stor skillnad;) Vågar inte uttala mig om exakt hur ofta det egentligen är; får väl sätta mig och räkna vid tillfälle:)

    #570468

    ni alla har rätt nånstanns..

    Citerar mej själv… varför kan inte tidningen nångång handla om strong man och tex magnus samuelsson?. KUNGEN.

    nångång skulle vara kul o läsa om det..lite information måste det väl finas? bara nån sida liksom.
    Tack för svar, men får väl leta efter min sorts tidning nån annan stanns.

    #570469

    Jag citerar mig själv:

    Andreas Guiance wrote:
    Vad gäller strongman finns det ju med i tidningen titt som tätt (även om det så klart aldrig kommer dominera utrymmet). Att inte Magnus varit med på länge förutsätter jag beror på att det har varit svårt att få ihop något med honom, annars är ju han naturligtvis alltid en intressant person att skriva om. Men Alex kan säkert svara bättre.
    #570470
    CHRiSoklart wrote:
    ni alla har rätt nånstanns..

    Citerar mej själv… varför kan inte tidningen nångång handla om strong man och tex magnus samuelsson?. KUNGEN.

    Skulle gärna också läsa mer om Strongman profiler, dock INTE om Magnus. :) Han har gjort mycket för sporten och han ska naturligtvis ha kred för det.
    Men det finns fler och intressanta personligheter inom denna sport, släpp fram dem. :)

    #570471
    CHRiSoklart wrote:
    ni alla har rätt nånstanns..

    Citerar mej själv…

    Andreas Guiance wrote:
    Jag citerar mig själv:

    ”Jag citerar ofta mig själv, det ger märg åt min konversation.”
    Oskar Wilde

    #570472
    Dalkarlen wrote:
    ”Jag citerar ofta mig själv, det ger märg åt min konversation.”
    Oskar Wilde

    Haha, smart :).

Viewing 14 posts - 1 through 14 (of 14 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.