16årig bodybuilder, kalorier?

Home Forums Bodybuilding 16årig bodybuilder, kalorier?

  • This topic is empty.
Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • Author
    Posts
  • #100659
    #1073274

    Tjena!
    Är 16 år gammal och har tränat seriöst i cirka ett år nu. Jag gick från att vara en datorspelande tjockis (76kg) till 62kg. Sedan byggde jag upp kroppen med muskler och väger runt 70kg nu.
    Jag tar verkligen träningen seriöst och äter inget onyttigt, kommer inte ens ihåg senast jag åt en pizza/läsk/godis/kakor osv….
    Nu är det så här att min vikt har stannat på 70kg och jag vill bulka upp så mycket jag hinner innan det är dags att deffa framåt vårkanten.

    Eftersom jag vägde 65kg i somras och hade fått mitt ”drömsixpack” var det väldigt svårt att få mig att börja äta mer men efter många om och men så började jag äta mycket mer än vad jag brukade och gick upp till 70kg.
    Jag har inte en sån stor fettprocent just nu, jag måste ligga under 10% pga av att jag fortfarande ser magrutorna, dock har de ju fått lite fett över sig men men,….
    Som jag sa innan så vill jag bygga ännu mer muskler och bli ännu större och grövre. Hur mycket kcal behöver jag äta tror ni? Enligt en omvandlare visade det sig att jag behövde cirka 3200kcal och ett överskott på det för att bygga muskler(tränar 6ggr i veckan).

    Idag åt jag en riktigt bra frukost

    3st stekta ägg
    Whey 80 blandat med 3dl mjölk
    1dl havregryn+cirka 1dl mjölk
    2st knäckebröd
    1 burk med makrill i tomatsås.

    Enligt min kcal app hamnade jag på över 1000kcal, faktiskt 1179kcal varav 51.66g fett, 99,22g kolhydrater och 77,29g protein.

    Är detta för mycket eller ska jag minska lite på resten av maten under dagen?
    Min plan var att testa att äta så mycket som möjligt och se om jag går upp i vikt, om jag lägger på mig för mkt fett så drar jag tillbaka ytterligare mer,

    OBS: om detta hjälper lite extra: Jag har aldrig varit skinny och är en av de största(muskulös) i min årskull på min skola

    Tankar om detta? några tips?
    / En ung motiverad gymaholic :)

    #1073690

    ”Drömsixpack” Grabben.
    Du är 16 år. du SKA äta pizza och käka godis..

    Du kan helt omöjligt få ”Drömsixpack” på 70 kg, då har du jävligt lite motivation och inga mål uppsatta.

    Ät allt du kommer över, du är ta mig fan fortfarande ett barn. Det är inte ballt med sixpack på en Undernärd fjortis.

    #1073876

    +1 ^ sevensins

    Att vara smal och ha sexpack är samma sak som en fet tjej med bröst…

    Du måste äta onyttigt nån gång med för att kroppen ska må bra och fungera som den ska!
    Ät,träna,sov,ät träna sov och repetera!

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.