20-30 Minuters pass

Home Forums Bodybuilding 20-30 Minuters pass

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 15 total)
  • Author
    Posts
  • #72063
    #571202

    Tjena!

    Var inte riktigt säker vart jag skulle posta denna men jag gör ett försök här.

    Jag har för tillfället ingen möjlighet att träna på gym, sålde alla mina hantlar och vikter just för att jag körde gym och dom bara samlade damm hemma :(

    Jag har nu börjat köra med kroppsvikt tills att jag kan få gå och lyfta igen.. min fråga är nu:

    Är 20-30 minuters pass tillräckligt för att öka i muskelmassa (beroende på vad man äter självklart), Övningarna jag kör är bl a chins (snart med tung ryggsäck), en slags liggande roddövning (också snart med ryggsäck), bröst kör jag framåtlutande dips (ryggsäck snart med) m.m ja ni förstår säkert, kör så många övningar jag kan där jag kan öka motståndet utan att låta det bli för bökigt..
    Så, vad tror ni? är 20-30 minuter (2 muskelgrupper per session, superseta allt) för lite och övergår till nåt annat än muskelbyggande? (visste inte hur jag skulle formulera meningen men hoppas ni fattar)
    Allting bygger väl ändå på att överanstränga kroppen så den anpassar sig efter varje träningspass?
    Juste, kör ca 2 övningar per muskelgrupp men 5 set på varje, och varierar ofta mellan övningarna från vecka till vecka.

    Mvh

    J

    #571203

    ja det räcker med 30 min men du måste ha Hög intensitet. hastigeheten mellan alla Set måste vara snabba :) då går det nog ganska bra :D

    #571204
    procore wrote:
    ja det räcker med 30 min men du måste ha Hög intensitet. hastigeheten mellan alla Set måste vara snabba :) då går det nog ganska bra :D

    ah äntligen fått och känns som jag kan lita på dig, det var som jag trodde då! tycker inte om att träna utanför gymmet så det sänker min självkänsla och allt som hör till :p

    Tack för svaret!

    / J

    #571205
    Jonte1989 wrote:
    ah äntligen fått och känns som jag kan lita på dig, det var som jag trodde då! tycker inte om att träna utanför gymmet så det sänker min självkänsla och allt som hör till :p

    Tack för svaret!

    / J

    inga problem mannen :p finns för att hjälpa till :up:

    #571206
    Thomas.B wrote:
    Tyvärr så kommer du inte öka nämnvärt i muskelmassa nej. Uthållighet är väl något du kommer få bättre men muskler, nej.

    varför skulle han inte kunna växa med 20-30 min pass? om han väljer att lägga om till lite mer bas övningar som tex bänk,mark,böj och sen en komp övning till detta så tror jag att det kan hända lite saker, vader och mage kan du ju köra precis närsom helst hemma, nån rast på jobbet ja överallt!

    #571207
    Emil Lundberg wrote:
    varför skulle han inte kunna växa med 20-30 min pass? om han väljer att lägga om till lite mer bas övningar som tex bänk,mark,böj och sen en komp övning till detta så tror jag att det kan hända lite saker, vader och mage kan du ju köra precis närsom helst hemma, nån rast på jobbet ja överallt!

    Han menade att man inte kan växa så mycket med kroppsviktsövningar.

    #571208
    henkebenke wrote:
    Han menade att man inte kan växa så mycket med kroppsviktsövningar.

    Det tror jag inte heller är omöjligt, har en kompis som nästan aldrig har satt sin fot på ett gym han gör armhävningar chins,situps/chrunces osv och han har en riktigt snygg fysik! dock tränar han inte ben men det borde väl gå att skaffa lite massa där också!

    Edit: med snygg fysik menar jag stor och bra form! väger ca 90 med relativt bra bf (mindre än mig!)

    #571209
    Thomas.B wrote:
    Detta är en tråd i bodybuildings underforum. Man blir ingen bodybuilder om man kör lite chins och armhävningar, inte en chans. Sen kan det diskuteras i all oändlighet hur man definerar bodybuilder. Men jag definerar det som en person med relativt stor muskelmassa och som har tävlat.

    Att någon väger 90kg i Bra form och muskelmassa genom enbart chins/dips och annan viktlös hemmaträning är omöjligt (även om 90kg inte är mycket alls). Allt beror väl på hur man ser på 90kg, 90kg i mina ögon i bra form ska vara max 8-10kg från en tömd och hård tävlingsform.

    då är han i bra form även för dig! sen har jag inte sagt att han kommer blir den största bodybuildern i världen genom sitt träningssätt vilket det verkar som att du försöker få det till att jag tror…. de enda jag sa var att han han kan bygga en hel del muskelmassa genom att träna som han gör eller använda sig av sin egenkropps vikt!

    sen har du väl inte en aning om hur lång han är eller något? och ändå är han inte särskillt stor? och om man väger 90kg så borde man inte tävla för man är inte alls stor? jag förstår inte vart fan du vill komma?
    vi kan lägga ner denna diskussionen för den kommer inte leda någon vart!

    sen kan du ju kolla in dom på YT som tränar så kallat Ghetto bla bla något många av dom är stora nog för att tävla i BB!

    #571210

    men hey, jag kör ju med övningar där man lätt kan addera vikt genom slitstark ryggsäck (maxvikt är 35 kg) etc.. sålänge jag överbelastar muskeln inom 10 reps så som jag tränar ska det ju inte vara något problem.. eller?;)
    Asså visst jag inser ju att jag inte kommer bli mr. olympia genom detta, men nog borde det väl gå att lägga på sig lite tills jag kommer tillbaka till gymmet? ^^

    #571211
    Jonte1989 wrote:
    men hey, jag kör ju med övningar där man lätt kan addera vikt genom slitstark ryggsäck (maxvikt är 35 kg) etc.. sålänge jag överbelastar muskeln inom 10 reps så som jag tränar ska det ju inte vara något problem.. eller?;)
    Asså visst jag inser ju att jag inte kommer bli mr. olympia genom detta, men nog borde det väl gå att lägga på sig lite tills jag kommer tillbaka till gymmet? ^^

    absolut !! bara du lyfter vikter så ökar du ? :)
    men sen beror det på hur seriös man är också, och det är då man måste ta sej en rejäl funderare på tid,mat,sova,träna, :emo-thumb

    #571212
    Thomas.B wrote:
    Att någon väger 90kg i Bra form och muskelmassa genom enbart chins/dips och annan viktlös hemmaträning är omöjligt (även om 90kg inte är mycket alls). Allt beror väl på hur man ser på 90kg, 90kg i mina ögon i bra form ska vara max 8-10kg från en tömd och hård tävlingsform.

    När man pratar om vikt måste man ju även ta hänsyn till hur lång personen är. Är man två meter lång är ju 90kg lite men är man runt 160cm är man skapligt grov på 90kg i skaplig form.

    #571213

    På senare tid har jag varit i en svacka när det gäller träning och därför började jag köra 20-30 minuters pass på gymmet. Till min förvåning har det faktiskt funkat riktigt bra och min motivation har ökat dramatiskt också, så jag fortsätter såhär…

    Vet dock inte hur bra man ökar på träning utanför gymmet…

    #571214

    Man kan ju göra dom flesta övningar med egen kroppsvikt tyngre, antingen genom att köra med en arm/ett ben (pistols) alt. att hänga på lite vikter när man kör pull-ups eller dips. Förresten någon som har testat att träna med ringar här? Testa en muscle-up..ganska tungt. Gymnaster som är kända för att köra mycket egen kroppsvikt kan ju vara ganska bitiga…

    #571215

    Har under en tid kört 30min pass och tycker det funkar bra. Kör väldigt intensivt med kort vila mellan seten och kan inte märka någon skillnad i resultat, kanske snarare bättre då man dessutom hinner med så mycket annat också som mer cardio och ett mer socialt liv. Vilket i slutändan känns ”lyxigt”. Viktigt med kvalite snarare än kvantitet i sin träning, eller?

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 15 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.