3-2 dagars träningsprogram inriktat på hypertrofi efter nybörjare och stronglifts? Stronglifts för hypertrofi?

Home Forums Bodybuilding 3-2 dagars träningsprogram inriktat på hypertrofi efter nybörjare och stronglifts? Stronglifts för hypertrofi?

  • This topic is empty.
Viewing 2 posts - 1 through 2 (of 2 total)
  • Author
    Posts
  • #103767
    #1079586

    Har till och från i några år och seriöst för lite över ett år sedan använt följande program

    http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=87454

    Quote:
    Dag 1
    Bänkpress 4*8
    Lutande bänk 3*8
    Axelpress 3*8
    Baksida axlar av någon typ 3*10
    Smal bänkpress 3*10
    Liggande tricepspress 2*8
    Rotator cuff, utåtrotation 3*15
    Rotatorcuff, innåtrotation 2*15

    Dag 2
    Marklyft 3*6
    Skivstångsrodd 3*8
    Latsdrag eller chins 3*10
    Omvända ryggresningar 3*max
    Bicepscurl med stång 3*8
    Hammercurl 3*8
    Greppträning med kabelhandtag 2*10
    Pinch 2*20 s

    Dag 3
    Knäböj 4*6-8
    Rakbensmarklyft 3*10
    Benspark 3*10
    Bencurl 3*10
    Stående vadpress 4*10
    Crounches/situps 3*10-15
    Kabelcrounches 3*8

    Kändes tillslut som att jag hade mycket mer att ge efter ett pass (trots jag kunde kära till eller nära failure, dvs körde inte för lätta vikter) och ville köra mer när passet var över och greppträningen gav inte så mycket.

    För några månader sedan bytte jag till Stronglifts 5×5 http://stronglifts.com/ som jag tycker är ett underbart upplägg.
    Koncentration på basövningar.
    Enkelt, inga konstigheter.
    Effektivt och man ser framgång.
    Uppbyggt så man vet när man ska öka vikterna.

    Stronglifts är inget program man köra för alltid (står även på webbsidan), även om man kan komma tillbaka till det. Även om jag kommer att köra det ett tag till vill jag ändå ha råd på träningsprogram.

    Tränar kondition en gång i veckan (för tillfälligt innebandy)
    Har bara tid att träna styrka 2-3 dagar i veckan
    Vill ha ett träningsprogram inriktat på hypertrofi/muskelvolym. Typ Stronglifts fast för hypertrofi/muskelvolym tror jag hade passat mig perfekt.
    Tittat en del på Hypertrophy-Specific Training (HST) just för att det är 3 dagar och verkar vara för folk mellan nybörjare och avancerade dit jag själv skulle klassa mig. Dessutom verkar det innehålla många basövningar.
    Vill ha ett väl beprövat program.

    Några råd?

Viewing 2 posts - 1 through 2 (of 2 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.