4e Veckan!

Home Forums Bodybuilding 4e Veckan!

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 16 total)
  • Author
    Posts
  • #72069
    #571295

    Hej!

    Fan kommit igång nu, var ett år sedan jag var här och tittade och sugen på att börja.. Så för cirka 2-3 månader sedan så började en polare tjata o gnaga om att jag skulle börja.. guud nej sa jag fan tänker inte skämma ut mig där uppe..

    Så för 5-6 veckor sedan så fick jag diskbråck, vid 20års ålder.. suck.. aja iväg till sjukgymnast och hela rutinen med akupunktur, ström o allt möjligt, sedan blev det 2 veckors träning där och nu fortsatte jag på lokala gymmet!

    Idag har jag kört ben.. slaktade dom totalt kan ju inget annat än o sitta ner nu hehe..

    Ville egentligen bara skriva av mig, hoppas det går bra att göra här. Fortfarande motigt att gå till gymmet då alla tittar på en som man vore en jävla apa.. Ursäkt att jag försöker bygga lite muskler hehe.

    Aja, Ha de goast alla ;) har 11 månader och 2 veckor kvar av mitt årskort nu så lär hänga här ett tag :)

    #571296

    vad….bra,? :)

    #571297

    Varför tittar alla på dig som om du vore en apa? Om du menar att du är smal och inte lika stor som alla stora biffar så är det väl inget att skämmas för.

    Hur/varför fick du diskbråck? Om du nu vet det.

    #571298
    bustz0rz wrote:
    Varför tittar alla på dig som om du vore en apa? Om du menar att du är smal och inte lika stor som alla stora biffar så är det väl inget att skämmas för.

    Hur/varför fick du diskbråck? Om du nu vet det.

    Förmodligen för att jag är lite överviktig och det ser förmodligen inte ut som jag vet vad jag gör där uppe på gymmet :)

    Jadu.. klena ryggmuskler, mycket framåtlutande och disken gillade inte det tillslut, strejkat många gånger men nu vare klippt!

    #571299

    Härligt kämpa på grappen !

    #571300
    Mranderson wrote:
    Härligt kämpa på grappen !

    Tack! Jag lovar!

    #571301

    Jag har en liten ”konstig” fråga, förstör motionsträning någonting för sitt byggande? tänkte börja jogga vid sidan av gymmet för att kunna framhäva allting lite extra, plus må bättre såklart, men vet inte om musklerna krockar eller något konstigt..

    Ptja.. frågar man inget får man inget veta =) förresten, körde benpress på 175kilo vikter igår, gick jävligt bra.. nybörjare och allt :) ska ge mig upp i 200 på torsdag!

    #571302
    Diazz wrote:
    Jag har en liten ”konstig” fråga, förstör motionsträning någonting för sitt byggande? tänkte börja jogga vid sidan av gymmet för att kunna framhäva allting lite extra, plus må bättre såklart, men vet inte om musklerna krockar eller något konstigt..

    Ptja.. frågar man inget får man inget veta =) förresten, körde benpress på 175kilo vikter igår, gick jävligt bra.. nybörjare och allt :) ska ge mig upp i 200 på torsdag!

    Motionsträning gör allt annat än förstör för ”byggandet”.

    Quote:
    Ptja.. frågar man inget får man inget veta =)

    Så sant, så sant.

    Quote:
    förresten, körde benpress på 175kilo vikter igår, gick jävligt bra.. nybörjare och allt :) ska ge mig upp i 200 på torsdag!

    Kör hårt!

    #571303

    Tack så mycket för ett bra svar :)

    #571304

    Bara för att dom tittar på dig behöver det inte betyda att dom tänker på det du tror dom tänker på…

    #571305
    gorgi wrote:
    Bara för att dom tittar på dig behöver det inte betyda att dom tänker på det du tror dom tänker på…

    Självfallet men blickar kan ju avslöja rätt mycket, sen är det väl mest tråkigt att folk ska glo o hålla på :)

    Nu iaf, liten update.. varit förkyld som alla andra, och lämnade också min tränings”grupp” jag var i med några kompisar, dels körde dom väldigt konstiga schema med lite väl lite ben :(

    Så nu har svågern köpt sig ett årskort också så vi kör ihop..
    Måndag – Överkropp
    Tisdag – Ben/mage
    Torsdag Överkropp
    Fredag – Ben/mage.

    Jag gillar schemat.. Kör gärna mer ben men får ju inte bli åt andra hållet heller :D

    Vi funderar lite på att lägga in ett pass på lördagar när man har tid, liksom som en alternativ träning, när man känner att man orkar och har tid.. eller kommer det göra någon nytta när man inte har det i sitt schema på det sättet att man inte gör det strikt varje lördag?

    Sen hur är det med längden på passen.. Spelar detta någon roll? ska man köra jätteintensiva korta pass, eller gör det något om man drar ut på dom/fler övningar?

    Tack så mkt i förväg

    #571306

    Ser bra ut!

    Håll er till ca 60 min per pass. Lägg inte in fler styrkepass / vecka. Lägg hellre en rejäl långpromend eller nåt liknande på lördagen.

    Kämpa på!

    #571307
    patriknn wrote:
    Ser bra ut!

    Håll er till ca 60 min per pass. Lägg inte in fler styrkepass / vecka. Lägg hellre en rejäl långpromend eller nåt liknande på lördagen.

    Kämpa på!

    Tack så mycket. Då kör vi på detta ett tag och så kollar vi väl upp senare :)

    Tyvärr så – tack vare ryggen vågar jag inte göra en massa roliga övningar t.ex med fria hantlar och liknande utan får hålla mig till maskiner där jag vågar och tror att jag gör rätt :) Fick ju en genomgång av sjukgymnasten, in med magen och ut med skrevet. speciellt i benövningar, så vi får se om hon har rätt, smärtan är iaf långt borta med ryggen sålänge jag inte böjer mej eller liknande!

    #571308

    Hej igen :)

    Tänkte skriva av mig lite.. Hoppas inte det gör något, ni får säga till annars, kanske inte speciellt spännande att läsa om amatörer men det är ju förståeligt!

    I lördags var det benpass, var tvungen att hoppa över fredagen för vi grejade en massa hemma. Var ruskigt nära att kliva upp i 225 i benpressen men körde ensam så jag vågade inte riktigt, 200 kändes bra men vill inte få några knä i ansiktet hehe. Sen blev de upp i 75kilo på våra andra 2 benmaskiner, vet inte vad de heter men, det värsta jag sett hittills var enkille som körde 57,5kilo så jag tror det är bra iaf :) den tränar framsida och den andra tränar baksida låret!

    Idag.. Blev det ingen träning, ni behöver inte skälla på mig :D hehe jag har nogmed skuldkänslor, det blev lite trasligt, fick besök osv.

    Jaja.. Over and out, imorgon blire iaf 20kg i hantelpressen.. Får se hur det går :D

    EDIT: För er som hjälper till, och inte enbart de som hjälpt mig, Stort tack ska ni ha, stor del till min nyvunna hobby är allt roligt lästmaterial osv osv :)

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 16 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.