behöver hjälp med referenser till ”pålitliga källor” (protein per kg/kroppsvikt)

Home Forums Bodybuilding behöver hjälp med referenser till ”pålitliga källor” (protein per kg/kroppsvikt)

  • This topic is empty.
Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • Author
    Posts
  • #50536
    #121210

    Hej, jag är i stort behov av en länk som hänvisar en ”bra” källa. Denna källa skall behandla ”protein-intaget”.

    Kortfattar så påstår ju folk olika dvs hur mycket protein man behöver mer kg/kroppsvikt. Min uppfattning var att 2gram prot, per kg var tillräckligt.

    Referensen skulle uppskattas väldigt mycket !

    mvh

    #121211

    Finns ingen tanke på att kosten, eller som i detta fall.. Intag av protein, är inviduellt?? Precis som träning och kost i vanliga fall.. Spelar väl ingen roll om det är som läkarn säger, ca 0.8g eller 2-3g.. Hitta det som passar dig.. Finns ju ingen korrekt siffra

    #121212

    Eftersom du behöver en ”pålitlig” källa antar jag att du behöver informationen till något slags skolarbete. Du har inte funderat på att gå till biblioteket som alla andra får göra?

    #121213

    [youtube=-sxgC_wDNfI]

    #121214
    hitman wrote:
    Hej, jag är i stort behov av en länk som hänvisar en ”bra” källa. Denna källa skall behandla ”protein-intaget”.

    Kortfattar så påstår ju folk olika dvs hur mycket protein man behöver mer kg/kroppsvikt. Min uppfattning var att 2gram prot, per kg var tillräckligt.

    Referensen skulle uppskattas väldigt mycket !

    mvh

    Det kan inte vara så svårt att hitta källor till det. Den här hittade jag när jag sökte på ”protein requirements athletes”

    [http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/22150425]

    Sen fattar jag inte varför du vill ha en källa som visar vad som är ”tillräckligt”. Tillräckligt för vad? Överlevnad? Undvika sjukdomar? Det är väl mer intressant att veta vilket intag som ger den största muskeltillväxten och syrkeökningen? Om man köper en sportbil så vill du ju inte ha tillräckligt många hästar utan du vill ju ha så många hästar så att det går så fort som det bara kan gå. Samma princip borde ju gälla för proteinintag och muskeltillväxt =)

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.