Behöver hjälp med träning och hur jag ska gå upp i vikt, Kille 55kg!

Home Forums Bodybuilding Behöver hjälp med träning och hur jag ska gå upp i vikt, Kille 55kg!

  • This topic is empty.
Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • Author
    Posts
  • #108376
    #1084680

    Hej!

    Jag är i behov av hjälp. Jag har tränat i ca 2 månader och blivit lite starkare än vad jag var förr, men jag kan inte bygga på mig några större muskler då jag är så liten.
    Jag är just nu ca 185cm och väger ca 55kg vilket är för lite men jag vet inte hur jag ska gå upp i vikt, nu är jag även rädd för att gå ner i vikt eftersom att jag tränar också.

    Så min fråga är om det finns något sätt att bygga på sig muskler för att bli större med eventuellt (proteinpulver?) eller hur ska jag gå till väga? Jag ser ungefär ut såhär som på denna bilden, http://nichole86myblog.files.wordpress.com/2010/07/spikis.jpg och jag skäms väldigt mycket över det.

    Även ett bra träningsschema för min lilla massa jag har på kroppen hade varit bra om någon kunde hjälpa mig med. Jag är i behov av er hjälp och hoppas ni kan hjälpa mig :)

    MVH

    *BTW, när ni äter proetein pulver och sånt, hur gör ni och hur mycket tar ni? 55kg är för lite och vill gå upp till ca 80 kanske?

    #1084681

    Säger du att du har blivit starkare är nog din träning relativt bra redan, så ditt huvudfokus borde vara kosten.

    Det handlar om energibalans.
    Energiöverskott = du går upp i vikt. Energiunderskott = du går ner i vikt.

    Om du pallar; räkna kalorier och se var du hamnar. Lägg dig på typ 2500 kcal per dag, händer det inget då efter nån vecka så ökar du med typ 500.
    Pallar du inte räkna kan du göra det enkelt för dig och helt enkelt bara äta lite mer. Släng in 2 mellanmål vettja så slipper du äta asmycket vid dom vanliga måltiderna, det kan vara svårt att äta mycket om man inte är van och är ganska liten(lätt).
    Skräpmat är underskattat vid sånna här situationer, eftersom det är lättare att äta mycket ”god” mat än vad det är att äta mycket okryddad kyckling med ris.

    Proteinmängden bör vara cirka 1,5 – 2 gram per kilo kroppsvikt. Klarar du det med din vanliga kost behöver du inget proteinpulver.

    Lycka till!

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.