”försvunna byggare”

Home Forums Bodybuilding ”försvunna byggare”

  • This topic is empty.
Viewing 8 posts - 16 through 23 (of 23 total)
  • Author
    Posts
  • #389472
    mentzer wrote:
    undrar lite vad gamla byggare som Omid Parsa, Fredrik Age, Mats Kardell ,James Roberts, Ingvar Larsson, Linda Liedstrand, Yvonne Rosell, Paulina Tallus,
    Geir Borgan Poulsen, den där ungerskfödda junioren Kovacs tror jag han hette, Per Sjöberg, Dennis Fagerstrand, Renato Somenzi, fd världsmästaren i styrkelyft Lasse Norén, mfl gör idag?

    Fredrik Age tävlade jag mot sist tyvärr:p som Henrik nämnde. Han jobbar numera som polis i Stockholm.

    Ingvar Larsson tränar på men hade inga tävlingsplaner inom den närmaste tiden. Men lite sugen var han alltid sa han när vi tog en pratstund vid DC 2010.

    Linda Liedstrand numera Linda Edengren, gift och har 2 barn. Jobbar som Pt på Delta gym.

    Mats Kardell verkat ha återhämtat sig efter ett långvarigt missbruk av allehanda droger. Tränar på men på motionsnivå.

    #389473

    Inte bortglömd, men vad kommer att hända med Martin Kjellström? Kommer han att tävla?

    #389474

    Kjellström har ju iaf fått ett kontrakt med Mutant så han verkar ju lite på G iaf:up:

    #389475

    Kul att martin sätter sej på hästen igen.

    #389476
    Biccen wrote:
    som gabriel oyemade lr hur han stavade… mfl

    Såg honom på fitnessfestivalen i älvsjö nån gång 2000-2001 och jag har nog aldrig sett ngn så stor byggare offseason förut..

    Sedan dess har jag varken sett eller hört talas om honom.

    #389477

    Mats Kardell jobbar på Tranås Boxing gym och deltids jobbar på Mjölby Träningsstudio. Ser han några gånger i veckan på gymmet och han tränar på motionsnivå som vart nämt en bit ovan.

    #1082686

    Mats Kardell föreläser en hel del om doping och body building. Han arbetar just nu med sin biografi, finns en facebookgrupp om detta samt en hemsida http://www.matskardell.se. Tror att den boken kan bli jäkligt intressant.

    #1082861
    Gober wrote:
    mentzer wrote:
    snubben heter Marko Savolainen en jätte talang antar jag, han var med på Mr Olympia 1992 tror jag monstruösa armar hela han var biiiig!!
    tror inte han orkade köra på eftersom han aldrig placerade sig så bra på tävling, men däremot en jätte på gymet grymt stark!
    ingen aning om vad han gör idag tyvärr,

    Just det ja, Marko! Nu när jag googlar känner jag igen honom från senare bilder, men han kan inte varit mer än 20-22 i det reportaget jag såg.

    Denna bild verkar vara från 2009, så han tränar väll fortfarande iaf ;-)

    [img=http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTyBMgzMlT4HBj9e3dgywLsPZ1UaSMtP4N7wo8Xyeok3ZPiHm01qQ&t=1]Sjukt stor när han var som störst.

    Marko Savolainen har alldrig tävlät i Mr Olympia. Vunnit FM efter det fått pro-card, tävlade i Finnish Grand Prix 1997 i otroligt form, blev sjua. 1998 någon proffstävling i USA men inte formen så som föregående året. Hade totalpaus snart efter det (drogproblem??) Försökte komma tillbaka på början av 2000-talet men njurarna paja. Har fått njurtransplantation efter det. Nuförtiden mycket med i ”body-världen” i Finland. Bor i Uleåborg i norra delen av Finland. Kommer regelbundet ut med vlogs i youtuben med namn SUPERMASSA eller via kostbutiken http://www.manninen.info

Viewing 8 posts - 16 through 23 (of 23 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.