Greg Plitt’s MFT28

Home Forums Bodybuilding Greg Plitt’s MFT28

  • This topic is empty.
Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • Author
    Posts
  • #101068
    #1074305

    Tjena ! Är det någon där ute som har provat på detta program som Greg Plitt förepråkar på Bodybuilding.com?

    http://www.bodybuilding.com/fun/greg-plitts-mft28-training-overview.html .

    Det kallas för MFT28. Jag har själv tränat i 4-5 år och är jävligt sugen på utmaningen.

    Dock så är jag orolig för överträning! Upplägget är att man skall köra 5 dagar i veckan på gymmet och 2 gym besök om dagen. På morgonen skall man köra 6-12 rep/set övningar och köra i kanske 1h. sedan på kvällen skall man gå tillbaka till gymmet och köra samma övningar men pumpa 25-35 reps/set.

    Alltså man kör slut på samma muskelgrupp 2 gånger om dagen. Är det någon som har erfarenhet av denna typ av träning? Själv tycker jag de skriker överträning om det som bara den. :O

    utgår givetvis att man får i sig rätt mängd näring och rätt mängd sömn under detta program

    Ös på kommentarer! is it a go or no go?

    http://www.bodybuilding.com/fun/mft28-greg-plitts-4-week-military-fitness-trainer-by-met-rx.html

    #1074473

    Oj va konstigt det känns att träna en muskelgrupp på morgonen och sen samma senare på kvällen då man alltid hört att musklerna behöver runt 48h att bygga upp sig… Känner som du att det borde slita på musklerna nåt in i.. Men men, de är bara mina tankar

    #1074621
    Malmgreen wrote:
    Oj va konstigt det känns att träna en muskelgrupp på morgonen och sen samma senare på kvällen då man alltid hört att musklerna behöver runt 48h att bygga upp sig… Känner som du att det borde slita på musklerna nåt in i.. Men men, de är bara mina tankar

    Jo de känns skit konstigt, har inte vågat prova detta. Speciellt inte med den kosten han rekommenderar för då hamnar man fan 40% under kalori behovet. Något som bör bidra till överträning ännu mer.

    :down: :down: :down:

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.