Gymmar 3 timmar 5 dagar i veckan

Home Forums Bodybuilding Gymmar 3 timmar 5 dagar i veckan

  • This topic is empty.
Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • Author
    Posts
  • #107337
    #1083459

    Tjena är född 2000 i 30 augusti och undrar om jag bränner minna muskler om jag forsätter gymma 3 timmar 5 dagar i veckan. Men äter jävligt mycket kan bli up till 7 6 gånger per dag är 160 och väger 55kg

    #1083461

    Ja det är mycket troligt. Det är lika mycket som Jay Cutler tränade för att vinna över fysiskt större utmanare, och det brukar ta 10-20 års träning för att kunna tåla det.

    #1083465

    Men om jag äter tillräckligt med mat borde kag väll inte bränns mina. Muskler kör 2 eller 3 muskel grupper mån till fredag

    #1083471

    Väger du 55 kg så äter du inte jävligt mycket.
    Och det finns ingen anledning att träna så mycket om du har som mål att lägga på dig muskelmassa.
    Mer är inte bättre.

    #1083483

    Om jag räknar kalorierna blir det kanske 4000 tusen

    #1083486

    Du måste prata med någon som kan träna på ett gym.Du verkar inte ha en aning om vad man gör på ett gym

    #1083489

    Jag undrar av ren nyfikenhet, vad gör du på gymmet i tre timmar?

    #1083537

    Vad i hela….Du är helt ute och cyklar. Prata med en personlig tränare eller nått. Som personen här över säger; ”Du verkar inte ha en aning om vad man gör på ett gym ”.

    Styrketränar du seriöst i 3 timmar kommer du utsöndra stora mängder av ett stresshormon, ”kortisol” som är muskelnedbrytande. Inte för att jag tror att du tränar de 3 timmarna du är där.

    Lägg ner mobilen och träna på riktigt istället

    #1083550

    Träning i sig är muskelnedbrytande. :)

    #1084271

    Hej Felixo,

    3h är alldeles för mycket enligt mig. Försök hålla passen kortare (30-90min beroende på vad du gör) Jag tror de flesta skulle hålla med. Precis som Jorgen nämde så är själva träningen muskelnedbrytande. Glöm inte att det är när du vilar som kroppen kan bygga muskler.

    Om du har möjligheten att lägga upp ditt pass skulle jag kunna hjälpa dig att justera.

    #1084354

    Arnold tränade 4 tim per dag enligt hans bok o Serge också enligt vad han sagt på forum. Det är kroppen som bestämmer men det bättre börja med kanske 45min tre dar i veckan. Mer är inte nödvändigtvis bättre. Lycka till!

Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.