Handstående axelpressar med egna kroppsvikten

Home Forums Bodybuilding Handstående axelpressar med egna kroppsvikten

  • This topic is empty.
Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • Author
    Posts
  • #77809
    #676277

    Som rubriken säger vad tycker ni om den övningen, jag anser att den är jämförbar med vanliga axelpressar med stång eller hantlar(jag kan ej köra dessa pga smärta)?

    För er som inte förstår så utförs övningen genom att du står på händer (stöd dig mot en vägg ex, sänker ner hela din kropp tills huvudet nuddar golvet då pressar du upp igen.

    Problemet jag har i denna övning är att bröstet kopplas in alldeles för mycket så en passare är på sin plats så du får en nästan rak linje från fot -huvud-händer.

    Kan tillägga att min vikt är ca 92kg.

    Åsikter från er som kört eller provat denna övning mottages!

    #676278

    Glöm inte att handlederna skall vara RAKA!:|:)

    #676279

    Rörelsen blir väldigt kort,då hövett är ivägen,du kanske inte får nån smärta om du kör mindre djupa pressar .

    #676280
    nicke biff wrote:
    Rörelsen blir väldigt kort,då hövett är ivägen,du kanske inte får nån smärta om du kör mindre djupa pressar .

    Precis. Man kan inte gå så djupt ned i övningen att den bygger lika bra som exempelvis militärpressen eller stång bakom huvudet. Blir kanske mer av en tricepsövning istället.

    #676281

    Det funkar dock om man står på två stolar och låter huvudet åka ner i mellan..

    #676282

    Du kommer ner djupare så det inte mest bara handlar om triceps.

    #676283
    ronkan_shup wrote:
    Det funkar dock om man står på två stolar och låter huvudet åka ner i mellan..

    Bra tips! Problemet är att ordna det praktisk, säkerheten om man är ensammen blir lidande… Men ska designa en bra anordning!

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.