Hur mycket kan man träna?

Home Forums Bodybuilding Hur mycket kan man träna?

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 44 total)
  • Author
    Posts
  • #912345

    Jag har under ett och etthalvt år tränat 5 dagar i vecka. Det är på senaste månaden som jag minskat ner till 3 dagar i veckan. Nu är det så att jag vill bli STOR, men har upptäckt att min kropp inte vill utvecklas i den fart som jag vill. Frågan är, kan man köra samma muskelgrupp, t ex armar mer än en gång i veckan? Eller blir det bara att man överbelastar den muskeln? Är däremot tre dagar för lite när man vill bli stor och kanske i framtiden satsa på tävling. Nu är det så att jag måste jobba hårt med min mage, men ser ingen ljusning i magträningen just för tillfället. Nu är det dags och ge sig ann på att klara mitt mål. Nytt år och nya satsningar.

    Kan jag klara och gå ner 40 kilo på 3 månader, kan jag nog bygga kropp till något stort, men med några visa ord från er.

    Stebbo med lugna muskler!

    #86641
    #912346
    stebbo wrote:
    Jag har under ett och etthalvt år tränat 5 dagar i vecka. Det är på senaste månaden som jag minskat ner till 3 dagar i veckan. Nu är det så att jag vill bli STOR, men har upptäckt att min kropp inte vill utvecklas i den fart som jag vill. Frågan är, kan man köra samma muskelgrupp, t ex armar mer än en gång i veckan? Eller blir det bara att man överbelastar den muskeln? Är däremot tre dagar för lite när man vill bli stor och kanske i framtiden satsa på tävling. Nu är det så att jag måste jobba hårt med min mage, men ser ingen ljusning i magträningen just för tillfället. Nu är det dags och ge sig ann på att klara mitt mål. Nytt år och nya satsningar.

    Kan jag klara och gå ner 40 kilo på 3 månader, kan jag nog bygga kropp till något stort, men med några visa ord från er.

    Stebbo med lugna muskler!

    Du kan inte gå ner 40 kilo på 3 månader, glöm det helt.

    Hur vida du skall träna splita upp dem olika muskelgrupperna finns det alltid saker man kan göra, men skriv ner hur du kör idag så kommer du säkerligen få en massa vettiga svar.

    #912347
    Piranha wrote:
    Du kan inte gå ner 40 kilo på 3 månader, glöm det helt

    Som jag förstog det så hade han redan gjort det.

    #912348
    Englund wrote:
    Som jag förstog det så hade han redan gjort det.

    Det handlar nog mer om livlig fantasi

    #912349

    Kuriosa!

    Ett kaloriunderskott på 3500 kcal om dagen och rejält med fettmassa som kan leverera den energin (mer än 50kg fettvikt).

    Lite svårt att uppnå om man inte har en förbrukning på kanske 5000/dag även under extremdiet!

    #912350
    Piranha wrote:
    Du kan inte gå ner 40 kilo på 3 månader, glöm det helt.

    Hur vida du skall träna splita upp dem olika muskelgrupperna finns det alltid saker man kan göra, men skriv ner hur du kör idag så kommer du säkerligen få en massa vettiga svar.

    Jag vägde 112 kilo på 169 lång. Började med Cambridgekuren och tappade första 6 dagarna hela 5,5 kilo. Sen flöt det bara på. Jag blev årets Cambridgeman 2005. Har man bara ett intag på 450 kcal per dag så kan det inte bli annat än minskning. Det bara rasade av mig. Jobbar sj med Cambridge idag och är konsulent. En skitbra produkt. Klockren.

    #912351
    Piranha wrote:
    Du kan inte gå ner 40 kilo på 3 månader, glöm det helt.

    Hur vida du skall träna splita upp dem olika muskelgrupperna finns det alltid saker man kan göra, men skriv ner hur du kör idag så kommer du säkerligen få en massa vettiga svar.

    En kompis till mig tappade 8 kilo på 7 dagar. Det är nog det värsta jag har upplevt. Bra förbränning eller kalla det va du vill. Men jag vet att dessa grejor funkar.

    #912352
    stebbo wrote:
    En kompis till mig tappade 8 kilo på 7 dagar. Det är nog det värsta jag har upplevt. Bra förbränning eller kalla det va du vill. Men jag vet att dessa grejor funkar.

    DET är sjukt.. jag har tappat 15 kg på 1,5 månader inte lika bra..

    Men du kan nog inte köra för oftapå varje muskelgrupp för musklerna måste ju också hinna att vila och bygga upp sig.

    #912353
    stebbo wrote:
    En kompis till mig tappade 8 kilo på 7 dagar. Det är nog det värsta jag har upplevt. Bra förbränning eller kalla det va du vill. Men jag vet att dessa grejor funkar.

    Tror du att det är fett eller? Det är mest vatten. Du kan ju räkna med att ett kg fett ger ungefär 7500kalorier om det sitter på kroppen vilket innebär att om du äter absolut ingenting 7 dagar så måste du förbränna mer än 8500kalorier för att lyckas med detta om det nu är fett man går ner. Tycker du att det låter rimligt?

    #912354
    Steken wrote:
    DET är sjukt.. jag har tappat 15 kg på 1,5 månader inte lika bra..

    Men du kan nog inte köra för oftapå varje muskelgrupp för musklerna måste ju också hinna att vila och bygga upp sig.

    Det beror helt på hur hårt man kör. En gymnast tränar överkroppen varje dag, som exempel…

    #912355
    Jacksatan wrote:
    Tror du att det är fett eller? Det är mest vatten. Du kan ju räkna med att ett kg fett ger ungefär 7500kalorier om det sitter på kroppen vilket innebär att om du äter absolut ingenting 7 dagar så måste du förbränna mer än 8500kalorier för att lyckas med detta om det nu är fett man går ner. Tycker du att det låter rimligt?

    Till en viss del kan jag hålla med dig. Men när man går in på en kur så tappar du första dagarna ca 2 liter vätska som du sedan återfår när du väl börjar äta igen. Den vätskan kan du aldrig få bort. De e sant. Men sen är även en del muskler som bryts ner, vilket i sig inte är bra. Jag vet inte vad du vet om våra grejor. Men du verkar ha doktorerat i våra produkter.
    Vår nya konsulent

    #912356

    Jag förstår inte hur många doktorer/PT som sitter på denna sait. Det är helt sjukt va alla kan saker och som dessutom klankar ner på alla som har en enda fråga. Om man nu tycker att man har stora kunskaper kan man väl dela med sig dessa på ett trevligt sätt. Nej då ska man lägga in världens fånigaste inlägg. Helt otroligt. Ni som är så ”duktiga”, ge juista svar så tror jag att allt blir bättre.
    Tänk på det alla som är på denna sait.

    #912357
    stebbo wrote:
    Till en viss del kan jag hålla med dig. Men när man går in på en kur så tappar du första dagarna ca 2 liter vätska som du sedan återfår när du väl börjar äta igen. Den vätskan kan du aldrig få bort. De e sant. Men sen är även en del muskler som bryts ner, vilket i sig inte är bra. Jag vet inte vad du vet om våra grejor. Men du verkar ha doktorerat i våra produkter.
    Vår nya konsulent

    Jag behöver inte veta ett skvatt om era produkter. Jag vet hur kroppen fungerar om vad som är rimligt att gå ner i vikt utan att kroppen tar skada. Det är inte sunt att gå ner för mkt i vikt på kort tid.
    Ett gott råd är att du inte är dryg mot mig, nästa gång du skriver ett inlägg.

    #912358
    Jacksatan wrote:
    Jag behöver inte veta ett skvatt om era produkter. Jag vet hur kroppen fungerar om vad som är rimligt att gå ner i vikt utan att kroppen tar skada. Det är inte sunt att gå ner för mkt i vikt på kort tid.
    Ett gott råd är att du inte är dryg mot mig, nästa gång du skriver ett inlägg.

    Du är helt otrolig. Blanda inte i dig i detta mer. Bråka kan du göra någon annan stans.

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 44 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.