Kvaltävlingar till SM 2007.

Home Forums Bodybuilding Kvaltävlingar till SM 2007.

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 23 total)
  • Author
    Posts
  • #911600

    Undrar var man kan hitta vilka tävlingar som fungerar som kval till SM i Västerås? Finns det på någon hemsida?

    Tack för hjälpen i förhand

    Mvh Lostsoul4ever

    #86581
    #911601

    är det några kval ens?

    #911602

    ok jag trodde det. var så förr iaf.

    #911603

    ja jag tror att det togs bort för ett par år sedan.

    #911604

    Det står ingeting om något sm-kval på skkf.org

    [http://www.skkf.org/index.php?option=com_events&task=view_cat&catid=26&Itemid=30]

    #911605

    Nope. Inget kval, men man skall ha gjort minst en tävling innan man ställer upp på SM.

    #911606
    Jorgen wrote:
    Nope. Inget kval, men man skall ha gjort minst en tävling innan man ställer upp på SM.

    Är det en ny regel för i år? Gäller det en tävling generellt eller gäller det en tävling i den specifika grenen som man vill tävla i på sm?

    #911607
    Jorgen wrote:
    Nope. Inget kval, men man skall ha gjort minst en tävling innan man ställer upp på SM.

    inte en tävling det året väl?

    detta måste vara en ny regel för övrigt för en på mitt gym gjorde sin första tävling på SM för något år sedan..

    #911608

    tack för svaren. Jag ringer till förbundet imorgon och kollar och lägger upp svaret här sen.

    #911609

    stämmer detta verkligen? tråkigt som fan i så fall :(
    och gäller de alla klasser ?

    Jorgen wrote:
    Nope. Inget kval, men man skall ha gjort minst en tävling innan man ställer upp på SM.
    #911610

    Tanken bakom detta är att man naturligtvis inte ska tävla på högsta nationella nivå i sin första tävling. Det tar både ner statusen på SM och gör också att man riskerar att ha tävlande som helt enkelt inte hör hemma på den nivån i startfältet.

    Tyvärr har detta varit fallet med många tävlande de senaste åren. Inget ont om dessa, men de borde ha skaffat sig rutin i andra sammanhang först. Om det verkligen kommer att genomföras redan 2007 är jag osäker på just nu. Behöver kolla upp det först.

    Planen är att kval i någon form kommer åter, kanske redan 2008. Först behöver direktkvalsystemet ses över med mera. I nuläget är det en mängd personer som är direktkvalade på alla möjliga vis. Grundtanken med ett nytt system är att man faktiskt ska tävla sig till både meriter och kvalificering till såväl nationella som internationella topptävlingar. Och vi vill väl se de bästa tävla så ofta det går?

    #911611

    Tack för upplysningen Janpeter. Lägg gärna ut info när du kommer över den.
    Tack på förhand.

    #911612

    Så här blir det:

    Fr o m 2008 kommer det att krävas att man tävlat minst en gång i den gren man vill köra på SM. Samtidigt kommer direktkvalsystemet att ses över och förhoppningen är även att kvaltävling till SM kommer att hållas i någon eller några grenar.

    #911613

    Vad är det för regler som gäller i år?

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 23 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.