Mats Kardell medverkar i en ny artikel-om livet före, efter och under sin BB karriär

Home Forums Bodybuilding Mats Kardell medverkar i en ny artikel-om livet före, efter och under sin BB karriär

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 30 total)
  • Author
    Posts
  • #460602

    [http://ostgota.lokaltidningen.se/exbodybuildaren-mats-kardell-om-framgang-och-fall-/20100621/artikler/706249968]

    #65843
    #460603

    Fyfan, vilken historia.

    #460604

    Jo byggning på elitnivå är inte vackert bakom kulisserna,men läser man body och andra tidningar är det bara en falsk glamour-sida som visas upp.
    Dom som känner alla dessa folk som är med i reportagen måste ju gapskratta hur dom framställs som hälsosamma träningskillar/tjejer.Verkligheten påminner i många fall om något mycke mörkare

    #460605
    mag wrote:
    Jo byggning på elitnivå är inte vackert bakom kulisserna,men läser man body och andra tidningar är det bara en falsk glamour-sida som visas upp.
    Dom som känner alla dessa folk som är med i reportagen måste ju gapskratta hur dom framställs som hälsosamma träningskillar/tjejer.Verkligheten påminner i många fall om något mycke mörkare

    Kan kanske vara så i många fall men de där va ett mkt förutfattat uttalande av dig, många varken dricker el festar många ggr/år & äter så mkt hälsosammare än vad vanliga svenssons kan jämföra sig med och att tro att alla använder narkotika va ju väldigt naivt! Självklart finns det många som gör det men de är nog betydligt vanligare bland stureplanskidsen & kostymkillen bakom ett skrivbord med en fet lön…

    #460606
    mag wrote:
    Jo byggning på elitnivå är inte vackert bakom kulisserna,men läser man body och andra tidningar är det bara en falsk glamour-sida som visas upp.
    Dom som känner alla dessa folk som är med i reportagen måste ju gapskratta hur dom framställs som hälsosamma träningskillar/tjejer.Verkligheten påminner i många fall om något mycke mörkare

    Underbart att dra alla över en kam :D. Livet är svart eller vitt.

    #460607

    intressant, men om man verkligen vill veta mer på djupet hur dessa killars liv kan se ut tycker jag man ska läsa nasser el sonbatys intervju som e efter hans karriär…den e riktigt bra

    #460608

    KOmmer ihåg när jag var på ett seminarium med honom i Örebro på 90-talet.
    Skön lirare med många sköna historier från proffsbyggningen i USA.

    #460609
    Anders Carlsson wrote:
    Kan kanske vara så i många fall men de där va ett mkt förutfattat uttalande av dig, många varken dricker el festar många ggr/år & äter så mkt hälsosammare än vad vanliga svenssons kan jämföra sig med och att tro att alla använder narkotika va ju väldigt naivt! Självklart finns det många som gör det men de är nog betydligt vanligare bland stureplanskidsen & kostymkillen bakom ett skrivbord med en fet lön…

    Skriver jag någonstans att alla andvänder narkotika!?:nono:
    Det som krävs för att ta sig till ELIT-nivå kan du väl knappast kalla hälsosamt,då spelar det ingen roll om du trycker tonfisk å ruccola…

    #460610

    Träffade Kardell en del i slutet av 80 och början av 90 talet. Mycket trevlig kille som jag tycte stod med fötterna på jorden. Långt senare fick jag höra om hans problem.

    #460611

    Det är på något vis alltid intressant att läsa/höra levnadshistorier, antar det är därför jag brukar läsa biografier o faktaböcker istället för romaner…

    Mats har jag som gammal B&K läsare ”växt upp med”, känner honom inte personligen och kommer tyvärr aldrig göra, men det var en intressant artikel och intervju att få läsa och ta lite del av hans liv under den tiden jag fascinerades av hans karriär. Utan vetskap om tragedin utanför BB-scenen.

    Önskar honom stort lycka till i framtiden med allt han sysselsätter sig med!

    #460612

    nu är Mats på gång igen!
    [youtube=http://www.youtube.com/watch?v=q_IZvYj4boE]

    #460613
    rickyk wrote:
    nu är Mats på gång igen!
    [youtube=q_IZvYj4boE]

    ;)

    #460614

    Hehe, fick mig att skratta lite iaf. ”Åh vare känns sköönt… att ta iii!”. Verkar ha lite pecs där under tröjan ändå.

    #460615
    Gettodachoppa wrote:
    Hehe, fick mig att skratta lite iaf. ”Åh vare känns sköönt… att ta iii!”. Verkar ha lite pecs där under tröjan ändå.

    Lär han ha. Kardell är en av Sveriges bästa byggare någonsin…även om han aldrig blommade ut helt.

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 30 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.