Mitt nya träningsschema som vill få respons

Home Forums Bodybuilding Mitt nya träningsschema som vill få respons

  • This topic is empty.
Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • Author
    Posts
  • #104955
    #1081194

    Hej alla!
    Nyligen blivit medlem här då jag behöver få synpunkter av kunniga personer om mitt träningsschema. Har försökt göra ett schema uifrån volym och det ser ut enligt nedan (3-split)

    Pass 1
    Ben, mage

    knäböj 6×7-12
    Utfall 4×7-12
    Benpress 4×7-12
    En magövning 4×7-12

    Pass 2
    Axlar, armar

    Militärpress 5×7-12
    Sidolyft 4×7-12
    Baksida axlar lyft åt sidan 4×7-12
    Bicepscurl 4×7-12
    Tricepspress 4×7-12

    Pass 3
    Bröst, rygg

    Marklyft 6×7-12
    Hantellrodd 4×7-12
    Bänkpress 6×7-12
    Hantellflyes 4×7-12

    Vad tycks?

    #1081255

    Hej @mangedig!

    Kan du ge oss lite bakgrundsinformation om dig? Mer specifikt, har du tränat tidigare, om så hur länge och vad? Vad har du för mål med din träning? Hur är din nuvarande form? Ange gärna ålder, längd, vikt och fettprocent (om du har genomfört någon form av mätning).

    Mvh

    #1081263

    Det finns helt klart bra övningar i ditt program men som tidigare skribent frågade om; vad har du för mål med träningen över tid? Bygga massa, öka vikter i övningar, tränar du för något event?

    Mvh // Martin
    [http://bodyre-build.blogspot.se/]

    #1081270

    Som sagt vill öka volym men styrka självklart också det följer väl varandra något.
    Jag har kört på gym seriöst i 1,5år ca. Ålder: 23år, 179cm 76kg. Fettprocent ca 12-13% skulle jag tro men ej hundra.
    Har en tid nu kört efter ett byggarschema som gett resultat men börjar sacka i utvecklingen nu därför jag vill testa något nytt.

    PR:
    Bänk ca 95kg
    Marklyft ca 145kg
    Knäböj ca 140kg

    Aldrig maxat i de två nedre övningarna men är nog bra uppskattningar genom beräkning av en formel.

    #1081272

    Skulle rekommendera att få in varje muskelgrupp minst 2 gånger i veckan.

    T ex genom 2 halvkroppspass och ett helkroppspass

    Övningarna du använder tycker jag ser väldigt bra ut! Enligt mig så är det även bra att variera repsantalet, t ex att köra 2 veckor höga reps, 2 veckor medel, 2 veckor låga :)

    http://icaniwillblogg.se/mattis/

    #1081282

    Okej! Jo skulle vilja köra allt 2ggr i veckan, känner att kroppen skulle klara av det och längtar efter att lyfta vikter men tiden räcker inte riktigt till :/. Kanske köra 2 pass halvkropp och 1 pass helkropp men är du rädd att man inte kommer att orka rent effektivt i de sistkommande övningarna i varje pass, kanske inget negativt?
    Ska också kanske testa det du säger om repsantalet, aldrig kört så strukturerar utan bara vad man är sugen på (ofta lågreps i basövningar och högreps i isoleringsövningar)

    #1081283

    Periodisera din träning när det behövs enbart annars ska repsantalet ligga efter målet ( ca 8-12reps/set)

    #1081289

    Okej!
    Kan också passa på att fråga, i nuläget har jag BCAA OCH WHEY 100, tar BCAA direkt innan/under träning och whey direkt efter. Är detta korrekt gjort?
    Tidigare bara kört med whey direkt efter men nu vid senaste beställningen köpte jag hem en burk BCAA.

Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.