Nya regler för IFBB

Home Forums Bodybuilding Nya regler för IFBB

  • This topic is empty.
Viewing 14 posts - 1 through 14 (of 14 total)
  • Author
    Posts
  • #70790
    #547343

    Vet inte om nån postat det tidigare.

    Känns som att tex Kai Green inte kommer att gynnas av dessa nya regler.
    Kan tycka det är rätt bra då bodybuilding inte ska vara danstävling även om det är kul att se ibland.

    Posedown blir intressant

    #547344
    Rikard Pettersson wrote:
    Kan tycka det är rätt bra då bodybuilding inte ska vara danstävling även om det är kul att se ibland.

    Ett bra fritt program betyder inte dans. Alla som tror det är ute och cyklar.

    [http://forum.body.se/showpost.php?p=834824&postcount=1]
    Kolla Arnes fria, det är mycket bra. Dans? Knappast.

    #547345

    Obs .. innan någon fattar fel, detta gäller bara PRO LEAGUE, alltså inte IFBB amateurs ;)

    #547346
    Anne wrote:
    Obs .. innan någon fattar fel, detta gäller bara PRO LEAGUE, alltså inte IFBB amateurs ;)

    Tur det.

    För det var en konstig regeländring i mitt tycke.

    #547347
    Jorgen wrote:
    Ett bra fritt program betyder inte dans. Alla som tror det är ute och cyklar.

    [http://forum.body.se/showpost.php?p=834824&postcount=1]
    Kolla Arnes fria, det är mycket bra. Dans? Knappast.

    Dansa, att röra sig rytmiskt till musik. är precis vad han gör i den videon. Väldigt vackert, dessutom.

    Men nog om det, nu ska jag cykla till gymmet.

    #547348
    Jorgen wrote:
    Ett bra fritt program betyder inte dans. Alla som tror det är ute och cyklar.

    [http://forum.body.se/showpost.php?p=834824&postcount=1]
    Kolla Arnes fria, det är mycket bra. Dans? Knappast.

    Nu tänkte jag i första hand på Proffsen eftersom reglerna gäller dom.
    Var i Västerås och kollade och ingen dansade där.. helt rätt.

    #547349

    Bra för oss som inte kan posera, men mycket tråkigt för tävlingen!

    Hade själv önskat detta innan, men hur fan kan dom komma på så dumma saker?

    Att se Kai, Melvin, Darrems fria och alla andra som kan posera är ju det man ser fram emot mest på en tävling.

    #547350

    Värdelöst….tar bort nästan allt underhållningsvärde i bodybuilding för åskådarna. Det är också i det fria programmet jag tycker att man ser vilka som är vinnare eller förlorare… Har de lagt ner energi på att BÅDE se bäst ut OCH ha en kickass posing- routine. Då förtjänar man åtminstone extra bonuspoäng!

    #547351

    får instämma i kören, väldigt tråkigt att dom gör så, det handlar ju om att visa upp kroppen på ett så bra sätt som möjligt vilket fria programmet är ett utmärkt tillfälle att göra de på.

    #547352

    Tråkigt när det gäller underhållningsvärdet, bra när det kommer till tävlingsdelen. Års slit i gymmet ska inte bedömas utifrån vem som gör bäst moonwalk på scen,

    #547353
    Ludwig wrote:
    Tråkigt när det gäller underhållningsvärdet, bra när det kommer till tävlingsdelen. Års slit i gymmet ska inte bedömas utifrån vem som gör bäst moonwalk på scen,

    I och för sig sant, men jag är utav dem som har en lite mer modern syn på det hela och tycker att bodybuilding har en djupare innebörd än en hundutställning! I det fria programmet handlar det om att visa lite elegans, att man har kontroll över sin kropp, trots att den är så ofantligt, onaturligt bamsestor så att man egentligen, tekniskt sett inte borde kan röra sig bättre än ett kylskåp. Impad till tusen blir jag alltid när jag ser till exempel Ronnie Coleman gå ner i spagat/split i sin posing- routine, eller Kai Greenes kullerbyttor och huvudstående samtidigt som han flexar muskler till tusen!

    Det handlar om att visa upp en kroppskontroll vilket för mig liksom…kompletterar helhetsbilden av de supermänniskor som de eftersträvar att vara, de som bygger sådana fysiker!

    #547354

    Jag tycker det är helt rätt!
    Nu slipper de som inte ser bra ut i lineup eller ”mindre bra ut” få extra poäng för de kan poplocka..
    Det är bodybuilding och inte dans men samtidigt kan man tycka att det har lite med sporten och göra, det skall ju vara underhållande att se på och nu kommer inte alla gå in för posrutinerna lika mycket även fast det finns en vinst summa. Förutom Melvin som får dyr sponsor just för hans program.

    Edit: Kommer det fortfarande vara att man måste använda sig av alla obligatoriska i rutinen? det låter isåfall väldigt konstigt..

    #547355

    De kunde kanske införa några olika pris för bra posörer så ger det lite extra motivation att komma med ett bra program…

Viewing 14 posts - 1 through 14 (of 14 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.