Ojämn muskulatur och smärta i rygg och nacke

Home Forums Bodybuilding Ojämn muskulatur och smärta i rygg och nacke

  • This topic is empty.
Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • Author
    Posts
  • #51091
    #122967

    Hej!

    Jag har styrketränat i ca. 5 år nu, och jag har aldrig varit mycket för att stretcha, dumt? ja.

    Nu är det så att jag haft ont i ryggen ett bra tag, och jag har uppsökt ortopeder, naprapater, kiropraktiker, läkare, sjukgymnaster osv..

    Har funderat länge på vad orsaken skulle kunna vara och jag har nu märkt att mina muskler på min högra sida är mycket kortare och stelare än på min vänstra sida, längs med hela kroppen (ben, axlar, bröst, nacke(!) och allt annat också) och tror att detta är källan till all denna smärta.

    Det inte bara gör ont, utan det syns att kroppen är ojämn, för när jag styrketränar så känns det att högra sidan av kroppen tränas mer (får nästan bara pump i högra sidan), speciellt i övningar som hypersträck. Om man tittar på min nacke/hals i profil, så ser man att högra sidan är tjockare än den vänstra. Min nacke knakar också väldigt mycket. Jag kan alltså luta huvudet mycket längre åt höger än vad jag kan luta det åt vänster.

    Nu undrar jag om någon har varit med om någon liknande, och hur man skulle kunna lägga upp ett stretchingprogram? Är det klokt att sluta styrketräna tills det att jag fått rätt på detta?

    Tacksam för svar då jag har fått stå ut med detta i år nu!

    Mvh

    Marcus Nilsson

    #122968

    Fel forumsdel….

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.