Ska stå på scen på fredag, snabba tips!!!

Home Forums Bodybuilding Ska stå på scen på fredag, snabba tips!!!

  • This topic is empty.
Viewing 13 posts - 1 through 13 (of 13 total)
  • Author
    Posts
  • #66187
    #469461

    Fick precis reda på att jag ska stå på scen nu på fredag. Ingen tävling eller så men vill ändå se så bra ut som möjligt (såklart)

    Vad för något kan man göra på så kort tid?

    Äta som i en deff dvs mest protein?

    Vätsketömmning? (hur funkar det? Finns det någon seriös guide här på body forumet om det? Ser det snyggare ut ?)

    Hud och osv.. Sola solarium är väl givet, annars? tvätta ansiktet ofta?
    Nu tränar jag på lunchen på jobbet men hinner inte dusha förens några timmar efter (ofräsh ja, men men) antar att det inte skadar att tvätta ansiktet och återfukta igen efter det?

    Sen har jag en finne brevid näsan också :( Men den är snart läkt (har inte klämt den) är det bäst att låta den läka sen klämma inför fredag om det behövs?) Vet att ni inte är några hudterapeter men byggare brukare vara fåfänga och kunna det mesta ;)

    Tusen tack för all hjälp!!

    #469462

    Men du… Take a chill-pill

    #469463

    [http://forum.body.se/showthread.php?t=250]

    #469464

    Lite energi och minimalt med kolhydrater i 2-3 dygn, typ tisdag-torsdag.
    Mindre salt tordag o fredag!
    Lite vatten på fredag 10-15 timmar innan.
    Sen innan det är dax försöker du få i dig vatten, salt o socker etc.
    Jordnötssmör, choklad etc. + vatten och kanske lite extra salt kan funka.
    Glycerol, PWO mm.

    #469465
    Jonas Lundberg wrote:
    Lite energi och minimalt med kolhydrater i 2-3 dygn, typ tisdag-torsdag.
    Mindre salt tordag o fredag!
    Lite vatten på fredag 10-15 timmar innan.
    Sen innan det är dax försöker du få i dig vatten, salt o socker etc.
    Jordnötssmör, choklad etc. + vatten och kanske lite extra salt kan funka.
    Glycerol, PWO mm.

    Tack för tipset! Känns som en bra nivå som man kan applicera. Idag är det ju dock tisdag och man har ju slavrat redan lite så får köra från imorrn..

    Antar att du menar att jag ska få imig jordnötssmör, chocklad etc + vatten och lite salt innan jag ska vara på scen.

    Låter dock läskigt med tömmning när det är så varmt. Ska läsa guiden och försöka så gott jag kan :)

    #469466

    läste lite i andra tråden.. gosh det finns verkligen mycket.. Frågan är om man gör allt det där kanske man ser bättre ut.. Men ökar det också inte pressen osv på scenen? Än om man bara kommer ditt och glassar och är avslappnad?

    Bara min tanke kanske är helt fel :)

    #469467

    [http://www.reform-online.se/index.php?option=com_content&view=article&id=49:6-dagar-till-toppform–fande&catid=18:artiklar&Itemid=31]

    Varsågod!

    #469468

    tack :) vet inte hur mycket jag vill försöka mig på detta.. men en tömmning i lätt variant är alltså bara att inte dricka vatten 10-15 timmar innan jag ska stå på scen?

    tusen tack för all hjälp uppskattar det verkligen

    #469469

    Vill du tappa vattenvikt snabbt så dra ner på kolhydrater, salt och vatten…sen måste du försöka återställa lite förlorad vattenmängd till musklerna…
    Hur man reagerar på en tömning kan variera väldigt mycket, din naturliga vattenbalans avgör mycket.
    Mineraler är viktigt att få i sig! Resorb eller liknande kommer att hjälpa dig.
    Ex. 2-3 brustabletter resorb 3-4 ggr. på fredagen.

    #469470
    Jonas Lundberg wrote:
    Vill du tappa vattenvikt snabbt så dra ner på kolhydrater, salt och vatten…sen måste du försöka återställa lite förlorad vattenmängd till musklerna…
    Hur man reagerar på en tömning kan variera väldigt mycket, din naturliga vattenbalans avgör mycket.
    Mineraler är viktigt att få i sig! Resorb eller liknande kommer att hjälpa dig.
    Ex. 2-3 brustabletter resorb 3-4 ggr. på fredagen.

    Ok, tack för tipsen, har ätit väldigt lite kolhydrater idag men druckit lite vatten.. Har aldrig dietat förut utan brukar gå ner i vikt väldigt lätt.. Är sjukt hungrig nu och funderar på att skita i att äta energisnålt.. Jag tappar väl inte så mycket muskler/fett på dessa dagar ändå? Måste väl va marginell skillnad så är väl bara att äta på ?

    #469471

    När det är så kort tid kvar och du troligen inte behöver vara tokrippad för vad du nu ska göra skulle jag säga att du ska se till att vara pigg och glad och undvika en mage som står ut. Det lär räcka långt och är väl ungefär vad du kan göra, om du inte redan är i tävlingsform.

    #469472
    Janpeter Sangborn wrote:
    När det är så kort tid kvar och du troligen inte behöver vara tokrippad för vad du nu ska göra skulle jag säga att du ska se till att vara pigg och glad och undvika en mage som står ut. Det lär räcka långt och är väl ungefär vad du kan göra, om du inte redan är i tävlingsform.

    tack! Antar att det betyder inte att någon superbuffe (eller stora måltider) de senaste dagarna.. All respekt till er som kommer i tävlingsform osv hade ingen anning om hur svårt det var!

Viewing 13 posts - 1 through 13 (of 13 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.