SKKF Tävlingslicens

Home Forums Bodybuilding SKKF Tävlingslicens

  • This topic is empty.
Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • Author
    Posts
  • #51177
    #123322

    Hej, en ny fråga här.
    Är det sant att man kan få SKKF tävlingslicens när man e 17 år ?
    Säg att man har hittat en förening för att tävla för, och om man skaffar tävlingslicens från SKKF, får man tävla i alla tävlingar då även dock om man är 17 år? Jag vet att man kanske får inte tävla i IFBB Section, men kanske på Luciapokalen Junior, Loaded Cup Junior och sånt ?

    Tack så jätte mycket för hjälpet :)

    #123323

    Tror du måste vara 18.

    #123324

    Du får tävla när du är 17. Pontura här på forumet körde både DC och LP i år. Dock tror jag du måste ha målsmans godkännande.

    #123325
    faogel wrote:
    Du får tävla när du är 17. Pontura här på forumet körde både DC och LP i år. Dock tror jag du måste ha målsmans godkännande.

    Var det inte meningen att han skulle kört Ahlströmers men att man var tvungen att vara 18?

    Edit: (Kom på att det inte krävs licens för den tävlingen, därav andra regler)

    #123326
    faogel wrote:
    Du får tävla när du är 17. Pontura här på forumet körde både DC och LP i år. Dock tror jag du måste ha målsmans godkännande.

    Så menar du att när jag har fått licens och en förening, är det då jag kan börja tävla eller ?

    #123327

    Ja, 17-åringar får tävla på SKKF-sanktionerade tävlingar. Och ja, när du har en egen licens och en förening att tävla för så kan du eller din förening låta anmäla dig till tävlingar.

    Eftersom det är din första tävling så är SM inte öppet för dig (man måste ha genomfört en tävling först inom den gren man avser att tävla på – bodybuilding, classic bodybuilding eller athletic fitness).

    Om schemat är som förra året är nästa chans att delta i SKKF-licensierad bodybuildingtävling vid SM i Athletic Fitness i slutet av sommaren, där man har haft öppna tävlingar i bodybuilding, bodyfitness och classic bodybuilding för de som vill kvala till SM.
    Några veckor senare avgörs SM i Bodybuilding, Bodyfitness, Classic Bodybuilding (och Fitness).
    Annars återfinns nybörjartävlingarna i slutet på året i både Lund och Göteborg (Decembercupen och Luciapokalen).

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.