Snabbaste vägen till muskelbyggning samt fett förbränning, redo att ge allt!

Home Forums Bodybuilding Snabbaste vägen till muskelbyggning samt fett förbränning, redo att ge allt!

  • This topic is empty.
Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • Author
    Posts
  • #51222
    #123532

    Tjena! Mitt namn är Charlie, jag är 16 år gammal och har tränat i ca 2 månader. Känner att jag har lärt mig mycket under denna tid men vill utveckla min kunskap för att nå mina mål snabbare, ganska normalt eller? ;)

    Jag har nu börjat på ett nytt schema som jag hörde talas om,vilket lyder:

    Mondag – Bröst, triceps och axlar

    Onsdag – Rygg, biceps

    Fredag – Ben, mage

    Alla utelämnade dagar ska vara ”vilodagar”

    Så min fråga är helt enkelt: Kan jag göra någon typ av ’cardio’ under dessa vilodager eller påverkar det min muskelbyggning negativt? :

    Jag är som sagt redo att ge allt, bara jag vet vad jag ska plugga på så att säga. :up:

    Kom gärna med vänliga förslag och liknande. Mitt första inlägg så om jag har glömt något viktigt så ska jag ta och ändra på det! :)

    Mvh Charlie

    #123533

    Blir lite lurig att bygga muskler och bränna fett samtidigt. Du kan ju äta upp dig en viss period och sedan dieta bort överflöd.

    Låter enkelt i teorin svårare i praktiken (enligt mig) :)

    #123534

    läs varje dag på traningslara.se så lär du dig massor

    #123535
    StrongmanBlomster wrote:
    Blir lite lurig att bygga muskler och bränna fett samtidigt. Du kan ju äta upp dig en viss period och sedan dieta bort överflöd.

    Låter enkelt i teorin svårare i praktiken (enligt mig) :)

    Jo, förstår vad du menar. Kanske har förstått fullt ut nu, så som jag förstår det så betyder detta att du inte springa mycket (för att bli av med fett) samtidigt som du tränar hårt för att bygga muskler. Vad tycker du/ni om mitt pass, något jag kan lägga till som inte kommer påverkar min styrketräning negativt? :) tack

    #123536

    Under uppbyggningstiden (bulk) dra ner på cardio, visst något enstaka pass i veckan skadar väl inte. Om du lägger det cardiopasset på en vilodag isåfall. Sen under deff tränar du hårt med mer cardio och mindre mat :)

    Jag kan säga själv att köra bröst, axlar och triceps är för för mycket på en gång typ. När du har kört bröst har du aktiverat dina axlar och triceps och även tröttat ut de musklerna till en viss del, gäller samma med rygg&biceps.
    Jag kör oftast bröst& biceps, axlar&triceps samt rygg&baksida axlar. Dessa tre pass är uppdelat så att det är minst 48 h vila mellan passen. För mig funkar det jättebra, men alla är vi olika :) prova dig fram, ditt upplägg kanske passar dig bra :)

    #123537
    StrongmanBlomster wrote:
    Under uppbyggningstiden (bulk) dra ner på cardio, visst något enstaka pass i veckan skadar väl inte. Om du lägger det cardiopasset på en vilodag isåfall. Sen under deff tränar du hårt med mer cardio och mindre mat :)

    Jag kan säga själv att köra bröst, axlar och triceps är för för mycket på en gång typ. När du har kört bröst har du aktiverat dina axlar och triceps och även tröttat ut de musklerna till en viss del, gäller samma med rygg&biceps.
    Jag kör oftast bröst& biceps, axlar&triceps samt rygg&baksida axlar. Dessa tre pass är uppdelat så att det är minst 48 h vila mellan passen. För mig funkar det jättebra, men alla är vi olika :) prova dig fram, ditt upplägg kanske passar dig bra :)

    Tack för bra o snabb feedback, förstår dig men vad säger du om lätt cardio under vilodagarna. Ex: 25m lungt tempo på crosstrainer etc, så man ligger på bra puls dvs 130 max?

    Snackade med en anställd på gymmet idag och han sa att det kunde funka bra. Såklart kommer ju fettet att försvinna utan cardio tar bara en längre tid, fokuserar ju dock mest på styrketräningen. Vill bara veta om lätt cardio (light) kan vara något som bränner fett utan att påverka muskelökningen. Tack :)

    #123538

    20-30 min crosstrainer 1-2 dagar i veckan är väl knappast skadligt. Pröva det :)

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.