Stora axlar

Home Forums Bodybuilding Stora axlar

  • This topic is empty.
Viewing 4 posts - 16 through 19 (of 19 total)
  • Author
    Posts
  • #493446
    Clueless wrote:
    Små och små allt är ju realtivt jag menar rent propert till min kropp. Målet är att kunna vara så symetrisk som möjligt! Men stämmer det att man alltid måste börja med rear delts, så som Gregg påstår?

    Svar nej. Personligen börjar jag alltid med baksida axlar. Förmodligen har du banat rörelserna fel och kontakten med axlarna har uteblivit. Kontakta en erfaren PT eller Coach som kan se över din teknik. Samt resten av ditt träningsprogram för att finna eventuella andra hinder för din axelutveckling.

    #493447

    Var inte rädd för att köra lite högre rep på alxlarna o fokusera på ”kontakt” :)

    #493448
    Clueless wrote:
    Hejsan!
    Tänkte kolla med er ifall ni har lite fler tips på vägen för nu står jag nämligen och trampar vatten!

    Jag har ett helvetes problem att få bra axlar :( Jag tränar dem ibland 2 gåner i veckan, en gång i början och en mot slutet då jag känner att dem klarar de!

    Jag skulle avråda dig ifrån att köra dem så ofta,större skaderisk samt sämre resultat.

    Jag har prövat att köra tungt få gånger samt att köra aningen lättare upp mot en 11 reppare. Jag anser mig ganska stark i axlarna då jag kan göra en 5a på 40kg i hantelpress utan några större problem.

    Basövningar tycker jag att man skall köra tungt som tex hantelpress.
    40kg är ganska mycket.

    Tittade även på lite klipp från youtube med Gregg Valentino där han säger att man alltid börjar med (rear delts) då baksida axlar om man vill få dem att växa har även prövat det men inget händer!

    Det är säkerligen ett ok tips men inget jag följer.
    Jag brukar själv supersetta fram och baksidan.

    Har annars kört baksida axlar när jag kör rygg efter tips från Graneheim

    Jag kör Hantelpress, axlar i smith, raka hantellyft ja i princip allt! Någon som har något bra tips som jag kan ge mig på ? Vore väldigt tacksam för svar för de inte långt ifrån att jag snart ger upp hoppet om dem!

    Mitt bästa råd är att inte köra för mycket på engång samt för långa träningspass.
    Välj ut några övningar och fukusera på dem i 6veckor = Bli starkare
    Sen ändrar du några av övningarna och ser vad som händer.

    Personligen gillar jag 4-6reps alla håller inte för så tunga vikter på axlarna för mig har det dock aldrig varit ett problem.
    Får långa pass samt för många reps leder dock till onda axlar för mig.

    :pop:

    Titta ovan på mina svar..

    Mina favoritövningar framsidan axlar.
    Hantelpress.
    Lyft åt sidan.
    Lyft framåt, vet att många kör denna övning med lätta vikter inget jag gör dock.
    Drag till hakan med stång.

    Baksidan
    Hantlar framåtlutad samt en maskin som liknar omvänd peckdeck.

    #493449

    Tjena Clueless:D
    Här kommer några övningar jag brukar köra som ligger i slutet i denna film.
    Prövar posta länken:emo-thumb
    [http://body.builder.hu/play_video.htm4?skey=bb_tv/bbtv036.mpg&cimsor=B.B.%20TV%2036]

    Mvh Gumse

Viewing 4 posts - 16 through 19 (of 19 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.