Tävla på amatörnivå. Alströmertrofen eller tammerpokalen?

Home Forums Bodybuilding Tävla på amatörnivå. Alströmertrofen eller tammerpokalen?

  • This topic is empty.
Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • Author
    Posts
  • #49313
    #119267

    Nu hoppas jag att denna läggs i rätt kategori-del. Annars får modd vänligen flytta denna post :).

    Har nämligen intresse för att ta styrketräningen till en annan nivå och ställa upp på en amatörtävling för fösta gången.
    Kollade igenom svenska amatörtävlingar och kom över både Alströmertrofen och Tammerpokalen.

    Har kollat runt lite information om dessa tävlingar och fann dom båda intressanta, så det var något jag kände att jag kunde sikta mig in på.
    Men som sagt så är det bara en av dom som gäller.

    Ni erfarna inom dessa tävlingar, hur ser skillnaden ut inom dessa två namn? Är det enorm skillnad på nivån, anmälda, publik och priser?
    Och vilket hade du valt om du exempelvis skulle ställa upp på din första tävling?

    jag är mellan 168-170cm om det hjälper något.

    Tacksam för svar!

    MVH

    #119268

    Jag tycker gott och väl att du kan anmäla dig till båda och köra dem, ifall ekonomin tillåter det givet. På den nivån är det bra med lite erfarenhet, tävlingen kräver inga extrema förberedelser i form av färg och anmälningskostnader så deltagandet är relativt billigt.

    Alströmertrofén kommer bli rätt stor iår så det är nog en rolig tävling att känna på. Bara formen är bra så tycker jag att du kan hoppa på Trofén och Tammer direkt! Lycka till.

    #119269

    Nu har jag bara tävlat på tammer men om den tävlingen har jag bara gott att säga om. Publikstödet är fantastiskt och tävlingen är riktigt bra anordnad.

    #119270

    Dom är nog på ungefär samma nivå, ena i söder och andra i norr är nog största skillnaden.

    #119271

    Tacksam för alla svar! Har ännu en fundering. Måste man vara medlem i en förening/gym , som betalar licens till SKKF eller något liknande? Eller räcker det som privatperson att bara betala tävlingen så är man med? Såg att man man måste namnge sitt gym vid anmälan till tävling, därav min fundering. Mvh

    #119272

    Man behöver inte ha licens från SKKF.

    #119273

    Som jag förstår det kan du dock endast tävla på en av dem.

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.