Testosteron ?..

Home Forums Bodybuilding Testosteron ?..

  • This topic is empty.
Viewing 11 posts - 1 through 11 (of 11 total)
  • Author
    Posts
  • #50761
    #121631

    Hej !

    jag har en fråga ang. testosteron ;

    Testosteron är ju det ämne som gör att musklerna växer ? ..Det är vad jag har fått veta iaf, jag kan liksom inte så mkt om de, Men iaf , och jag har fått höra att du ska träna stora muskler grupper som ”ben, rygg ” för att få igång testosteronet i kroppen ? ..
    Men liksom säg att du tränar hårt pass ben , och får igång mkt testosteron i kroppen , ska du träna typ Biceps & Triceps för att dom ska växa under samma pass eller hur funkar det liksom ?

    Hoppas ni förstår mitt tanke sätt bara ;)

    Mvh !

    #121632

    Förstår hur du tänker, personligen tror jag dock inte det spelar någon större roll, at the end of the day så handlar det mer om vad du får i dig, hur mycket du sover osv. Inte ifall du tränar biceps på ett pass där dina testonivåer är lite högre än vanligt för att du har kört ben.

    #121633

    jaha okej , ja alltså de där med sömn är ju ett helvete får jag ju lov att säga :/ Har feta sömnproblem alltså, jag äter bra, vilar bra , (sover)bra på helgerna.

    #121634

    Det här med bänkpress , smith eller vanlig, jag har kört smith ett tag nu och känner att det har kommit till en punkt då det inte händer så mkt mer liksom, Min fråga är ; är det bra att man byter till vanlig bänk press eller ska man försöka lite till på smith ;) ?

    Mvh

    #121635
    shqiiptarii wrote:
    jaha okej , ja alltså de där med sömn är ju ett helvete får jag ju lov att säga :/ Har feta sömnproblem alltså, jag äter bra, vilar bra , (sover)bra på helgerna.

    Har liknande problem, sover också skit dåligt. Hatar sömn. Verkar som att det vänder nu för mig dock.

    shqiiptarii wrote:
    Det här med bänkpress , smith eller vanlig, jag har kört smith ett tag nu och känner att det har kommit till en punkt då det inte händer så mkt mer liksom, Min fråga är ; är det bra att man byter till vanlig bänk press eller ska man försöka lite till på smith ;) ?

    Mvh

    Personligen hade jag valt vanlig bänkpress, tycker det känns mer naturligt.

    #121636
    Yaldish wrote:
    Har liknande problem, sover också skit dåligt. Hatar sömn. Verkar som att det vänder nu för mig dock.

    Personligen hade jag valt vanlig bänkpress, tycker det känns mer naturligt.

    Ja alltså vanliga dagar då jag jobbar, så brukar de inte bli mer än 6 max 7 timmar , Men på helgerna sover jag typ 10 – 11 timmar, vilket inte är bra heller ;( …

    Jo fast jag tycker det är skit jobbigt med att hålla balansen, blir ju att man typ skakar hela tiden, iaf jag ..

    Fast vad tror ni ?, får man bättre reslutat alltså sjävla estetiken i brösten, på vanlig bänk press eller smith ? ..

    mvh !

    #121637

    Balansen tränar du upp samtidigt, sänk vikten lite om det är för svårt att kontrollera den.

    #121638

    Hmm jo sant iofs..

    Men rent ”muskelmässigt ” eller ”estetiskt” ser det bättre ut efter vanlig bänk eller smith ? .. eller är det skitsamma ? ..

    #121639

    [http://www.ergo-log.com/wantbiggerbiceps.html] – Finns två (vad jag hittade) väldigt små studier som visar att testosteron, growth hormone och kortisol ökar vid benträning och att du blir starkare av att köra ben+armar samma dag (1RM ökade statistiskt signifikant).

    [http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/11782267] – Dansk studie på 16 personer, armar först och sedan ben dock i samma pass…

    MEN stuiderna är för små för att bevisa något, men är lite rolig kuriosa, de 11 norskarna och 16 danskarna blev starkare av att träna ben och armar samma dag:)

    #121640

    Satsa på fri bänk på en gång tycker jag. I smithen kan det bli så att du omedvetet tar i mer med den starkare bröstmuskeln, och det kommer senare resultera i att ena bröstmuskeln växer mer. Om du istället kör fri bänk måste du ta i lika mycket på båda sidorna. Sen är det bra att träna upp balansmusklerna också, det missar du helt i smithen. Tar ett tag innan du får in tekniken i fri bänkpress, men börja lätt så det inte går åt helvete.

Viewing 11 posts - 1 through 11 (of 11 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.