Tränings Schema. Tar gärna emot hjälp

Home Forums Bodybuilding Tränings Schema. Tar gärna emot hjälp

  • This topic is empty.
Viewing 13 posts - 1 through 13 (of 13 total)
  • Author
    Posts
  • #71723
    #566224

    Hej byggde ihop ett schema och undrar om detta kan funka.

    Måndag,Onsdag,Fredag:Bröst,Armar+Underarmar

    Tisdag,Torsdag,Lördag:Mage,Ben,Axlar,Rygg

    Kan detta funka?:D

    #566225

    Fullständig skandal, om du frågar mig. Lysande, om du frågar grannen. Men jag tror att ropen kommer skalla ”SKIT!” på forumet, och med den enkla vilseledningen hävdar jag då alltså som uttryckt att det där kanske inte är så satans fantastiskt som man kunde hoppats.

    Varje muskel en gång i veckan räcker rätt bra. Mer träning betyder inte mer resultat. :)

    Varför mer betoning på bröst och armar än ben och rygg? Det du inte tränar på bröst/armar-dagen är typ fem gånger så mycket muskler. Fast på samma antal pass. Might I wonder, why?

    #566226

    Ok men att tex bara köra bröst en gång i vecka känns sjuk lite. men muskel ska vila 48 timmar. Så då kan man ju köra det Mån.ons,fre?

    #566227

    Om du kör muskelgrupps pass kommer du förstå vad han menar…Jag kör bröst på onsdagar…4 övningar..2 press och 2 flies, självklart byter jag ganska ofta..Men jag har nästan alltid muskelvärk i minnst 4 – 5 dagar..Då känns de inte sjukt lite :p

    #566228
    Lindba wrote:
    Ok men att tex bara köra bröst en gång i vecka känns sjuk lite. men muskel ska vila 48 timmar. Så då kan man ju köra det Mån.ons,fre?

    När ska du hinna återhämta dig? Det är ganska mastigt att köra 6 dagar i rad. Hur lång träningserfarenhet har du?

    #566229

    Okej Robert.
    Jag tyckte att det såg mycket bättre ut med fyra dagars split när du förklarade allt:)
    Men du glömde magen:) så tänkte att jag kunde lägga in den på Onsdagen kanske? Vad tycker du?

    Se på detta:
    Måndag: Rygg, biceps.
    Tisdag: Axlar, triceps.
    Onsdag: Mage
    Torsdag: Ben
    Fredag:Bröst.

    #566230

    Okej då förstår jag:)

    Men vilken träningsmetod tycker du jag ska använda? Pumpmetod eller Bulkmetod?

    #566231
    Lindba wrote:
    Okej då förstår jag:)

    Men vilken träningsmetod tycker du jag ska använda? Pumpmetod eller Bulkmetod?

    Pumpmetod? Vad menar du?

    #566232

    Har läst ur boken Maximal Muskeltillväxt.
    Pumpmetod: 3-5 övningar per muskel, 3-4 set per övning, 8-12 reps, 50% av max styrka.

    Bulkmetod: 3-5 övningar per muskel, 1-3 set per övning, 4-8 reps, 85% av max styrka.

    #566233

    Lindbaa, konstigt att din bok inte hade bra tips på hur en nybörjare kan träna. Verkar vara en ganska värdelös bok.

    Likt det har sagts innan är jag själv en förespråkare för den 4-split som nämnts, men att rekomendera det till en nybörjare som du själv är nog lite overkill.. kör få övningar, 3set *15reps och vänj din kropp med styrketräning i en 2-3 månader åtminstonde. Utvärdera vad som funkat bra och kännts bra, och efter detta kommer du ha tillräckligt stor erfarenhet för att byta/bygga ut till ett nytt schema för nästa period.

    Att hänga upp sig på Pump/Bulk/Krakula-metoder i början är waste of time. Njut av träningen bara.

    #566234

    Har inte nämt något om att jag just har börjat tränat.
    Tränat nästan 8 månader.
    Men förstår vad du menar;)

    #566235
    elias wrote:
    att hänga upp sig på pump/bulk/krakula-metoder i början är waste of time. Njut av träningen bara.

    +1

Viewing 13 posts - 1 through 13 (of 13 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.