Vad tror NI ?……….

Home Forums Bodybuilding Vad tror NI ?……….

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 57 total)
  • Author
    Posts
  • #700160

    VADER… Man har ju alltid hört att vader kan man inte bygga BRA om man saknar genetiken eller har allmänt dåliga sådana. Men… Är inte vaden en muskel som någon annan ? Svarar den inte på belastning som någon annan och varför skulle den isåfall inte göra de ? Jag har själv dåliga vader men sliter med dom vecka ut och vecka in i hoppet om att dom ska förbättras…. Vilket dom gör sakta men säkert. Så är inte vaden bara lite mer svårflirtad än andra muskler ? VAD TROR NI ?

    Mvh E.T.M

    #78708
    #700161

    Jag tror den är svårflörtad helt klart, men mycket är nog genetiskt också..

    Tror på tunga vikter och inte några högreppare direkt är bäst.. :up:

    #700162

    Försök hitta en balettdansör (de som står på tå) med små vader. Kan ju vara bra och ha i bakhuvudet när man skall träna vaderna.

    Har en fråga i anknytning till detta. Är det någon som känner till ifall det finns skor där klacken sitter fram? En sko där man tvingas att gå på tårna.

    #700163

    Själv har jag också väldigt dåliga vader men det som fungerar bäst för mig att som du skriver att ihärdigt träna dem.
    Får ju som sagt MYCKET stryk genom att enbart vara aktiva när vi går.

    #700164

    finns 3lägen när det gäller vaderna, antingen har man dom, har man dom inte alt halvhyffsade gener så det går att få till dom någorlunda om man sliter som en gris. Själv har jag aldrig tränat vaderna men dom ligger kring 50strecket ändå.

    #700165
    Johan81 wrote:
    Själv har jag aldrig tränat vaderna men dom ligger kring 50strecket ändå.

    Tjockis !

    #700166

    Bottensträck bygger volym, inte kontraktion.

    #700167
    gosh wrote:
    Har en fråga i anknytning till detta. Är det någon som känner till ifall det finns skor där klacken sitter fram? En sko där man tvingas att gå på tårna.

    Det finns en uppsjö av såna. Sök på google (t.ex. på: calf training shoes)
    Du lär nog dra blickarna till dig om du använder dem på stan… ;)

    Här är två exempel:
    [http://www.skyflex.com/product_info.asp]
    [http://www.strength-shoes.com/]

    #700168
    jwallin wrote:
    Tjockis !

    hähä :D

    #700169
    Mattias Hallberg wrote:
    Det finns en uppsjö av såna. Sök på google (t.ex. på: calf training shoes)
    Du lär nog dra blickarna till dig om du använder dem på stan… ;)

    Här är två exempel:
    [http://www.skyflex.com/product_info.asp]
    [http://www.strength-shoes.com/]

    dom såg roliga ut, men lite dyra?

    #700170
    Mattias Hallberg wrote:
    Du lär nog dra blickarna till dig om du använder dem på stan… ;)

    Det ser redan korkat ut så det gör inget (studsar på tårna vid vanlig promenad). Granskar iofs oftast innan så kusten är ”klar” :D

    Tack för länkarna!

    #700171

    Vader är väll en sån muskel som tål hur mycket som helst..
    Hela våran kroppsvikt står ju och belastar vaderna…

    Men med lite hård vadträning och vila så ska man nog kunna fixa det. :up:

    #700172
    Eddie The Monster wrote:
    VADER… Man har ju alltid hört att vader kan man inte bygga BRA om man saknar genetiken eller har allmänt dåliga sådana. Men… Är inte vaden en muskel som någon annan ? Svarar den inte på belastning som någon annan och varför skulle den isåfall inte göra de ? Jag har själv dåliga vader men sliter med dom vecka ut och vecka in i hoppet om att dom ska förbättras…. Vilket dom gör sakta men säkert. Så är inte vaden bara lite mer svårflirtad än andra muskler ? VAD TROR NI ?

    Mvh E.T.M

    Jag tillhör också de som har problem med att bygga vader. Allt ser ut att stämma ihop när man dragit ner byxorna till knäna men släpper man sen ner byxorna till fotknölarna ser det ut som det fattas något. Jag har konstaterat att vaderna är nog den enda muskelgrupp som kan vara riktigt biffig på en helt otränad människa. Senast i går såg jag en kille som stod i samma kö som mig med grymma vader. De var säkert runt 50cm i omkrets och med skarp diamantform , hans armar var högst 32 cm i övrigt normalbyggd och otränad. Sådana gånger blir man nästan irriterad vad ska dessa med stora vader till, skulle inte förvåna mig om de själva tycker att de ser förjävligt ut och önskade sig mindre vader. Jag har själv börjat att prioritera mina vader, lägger dem först i passet och försöker köra dem två gånger i veckan, övriga kroppen en gång i veckan. Strikt som fan och med ordentligt sträck i bottenläget. Försöker hålla kvar i sträck 4-6 sekunder på varje reps. De har börjat öka något och formen har blivit lite bättre.
    Det skulle vara roligt att höra tips från någon med pissvader som lyckats bygga stora fina vader. Det är ganska så ointressant att höra vad en kille eller tjej med redan bra utgångsläge har att säga då det förmodligen knappast har så stor betydelse vad de gör för att få ännu bättre vader.
    Tror att vader är den musklegrupp som i särklass är sämsta muskelgruppen för många.

    #700173
    Eddie The Monster wrote:
    VADER… Man har ju alltid hört att vader kan man inte bygga BRA om man saknar genetiken eller har allmänt dåliga sådana. Men… Är inte vaden en muskel som någon annan ? Svarar den inte på belastning som någon annan och varför skulle den isåfall inte göra de ? Jag har själv dåliga vader men sliter med dom vecka ut och vecka in i hoppet om att dom ska förbättras…. Vilket dom gör sakta men säkert. Så är inte vaden bara lite mer svårflirtad än andra muskler ? VAD TROR NI ?

    Mvh E.T.M

    Jag tillhör också de som har problem med att bygga vader. Allt ser ut att stämma ihop när man dragit ner byxorna till knäna men släpper man sen ner byxorna till fotknölarna ser det ut som det fattas något. Jag har konstaterat att vaderna är nog den enda muskelgrupp som kan vara riktigt biffig på en helt otränad människa. Senast i går såg jag en kille som stod i samma kö som mig med grymma vader. De var säkert runt 50cm i omkrets och med skarp diamantform , hans armar var högst 32 cm i övrigt normalbyggd och otränad. Sådana gånger blir man nästan irriterad vad ska dessa med stora vader till, skulle inte förvåna mig om de själva tycker att de ser förjävligt ut och önskade sig mindre vader. Jag har själv börjat att prioritera mina vader, lägger dem först i passet och försöker köra dem två gånger i veckan, övriga kroppen en gång i veckan. Strikt som fan och med ordentligt sträck i bottenläget. Försöker hålla kvar i sträck 4-6 sekunder på varje reps. De har börjat öka något och formen har blivit lite bättre.
    Det skulle vara roligt att höra tips från någon med pissvader som lyckats bygga stora fina vader. Det är ganska så ointressant att höra vad en kille eller tjej med redan bra utgångsläge har att säga då det förmodligen knappast har så stor betydelse vad de gör för att få ännu bättre vader.
    Tror att vader är den musklegrupp som i särklass är sämsta muskelgruppen för många.

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 57 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.