Viktuppgång

Home Forums Bodybuilding Viktuppgång

  • This topic is empty.
Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • Author
    Posts
  • #100967
    #1074043

    Hej! I december 2012 hade jag en vikt på 62,7 kilo. Idag (11 februari 2013), har jag en vikt på 68,4 kilo.
    Vad jag har ändrat är att jag har börjat ta whey80 efter varje pass samt jag har börjat äta mycket striktare. Tidigare åt jag väldigt dåligt och brydde mig inte riktigt om kosten.
    Men som sagt från 62,7kg-68,4kg. Min fettprocent har inte höjts och det känns som musklerna inte har ökats heller? (tar samma vikter fortfarande)

    Var ligger alla kilon?

    Tacksam för alla svar!

    #1074047

    En del av vikten ligger i vätska! Sen så har du nog gått upp i fett% bara att du har gått upp i muskelmassa också vilket gör att du ser fortfarande konturer lika tydligt skulle jag säga.

    #1074106

    Är du ovan vid träning – Kan vara ökad glykogeninlagring + vätska som står för upp mot 0,5-1kg.
    Är du van vid träning sedan tidigare så kan det vortfarande vara lite vätska givetvis men majoriteten av viktuppgången är troligtvis fett.
    Det är absolut inte konstigt att du inte ser det, man tenderar själv att vara den sista som ser en viktuppgång eftersom man ser förändringen komma krypande dag för dag. Sedan är 5kg fett inte så mycket, speciellt inte om du ahr en någorlunda jämn fettinlagring så att det hamnar utspritt över kroppen. Då syns det knappt.

    #1074413

    Kanske att du först vägde dig på förmiddagen/middagen nån gång och nu på kvällen? När jag började träna, och därav väga mig, på kvällen gick jag upp typ 2,5 kg. Sedan började jag äta ordentligt också, då gick jag upp ytterligare 2-3 kg. Detta skedde på två veckor. Så du kanske mest har gått upp i mat?

    #1075460

    Har idag gjort en tanita vägning!

    Låg på 69,8KG

    2KG var fett, men 4,2KG var muskler. Är detta möjligt eller har det strulat sig i vågen? Har druckit whey 80 efter träning, smartsupps BCAA 2:1:1 under träning samt kreatin på morgon(har dock haft paus i två veckor nu).
    Om det behövs kan jag lägga upp bild på bägge tanitakvitton!

    mvh

    #1075461
    agreen wrote:
    Har idag gjort en tanita vägning!

    Låg på 69,8KG

    2KG var fett, men 4,2KG var muskler. Är detta möjligt eller har det strulat sig i vågen? Har druckit whey 80 efter träning, smartsupps BCAA 2:1:1 under träning samt kreatin på morgon(har dock haft paus i två veckor nu).
    Om det behövs kan jag lägga upp bild på bägge tanitakvitton!

    mvh

    En sådan våg kan du inte lita på alls.

    #1075467

    edit: 2KG ökning i fett sedan tanitavägningen i november, samt 4,2KG muskler.

    #1075472
    agreen wrote:
    edit: 2KG ökning i fett sedan tanitavägningen i november, samt 4,2KG muskler.

    Som sagt, du kan inte lita på en sådan våg.

Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.