A moment of schweppervescence

Home Forums Dagböcker A moment of schweppervescence

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 275 total)
  • Author
    Posts
  • #70469
    #540004

    Haloj!
    Har gått & velat fram & tillbaka om jag ska göra en journal i snart ett halvår nu, men nu blir det fan av.

    Jag är en pojkspoling på 16 sommrar som går på Teknik-linjen på Broman, Hudiksvall. Har tränat i stort sett hela mitt liv genom diverse sporter. Det senaste jag gjorde var löpning men styrketräningen har tagit över mer det senaste året, även om jag snart kommer börja med löpning igen.

    Min träningsfilosofi är ganska slapp egentligen, inte för att jag inte tar i när jag går ner på gymmet utan snarare att jag prioriterar kontakt & utförande istället för ’Heavy ass weights & annat trams som ni stora pojkar håller på med. Eller ja, hela min livsfilosofi är egentligen ganska slapp.

    Har inte riktigt bestämt mig om jag kommer redovisa varenda pass eller om det bara blir om jag känner för det, oavsett så kommer jag ändå fylla vår lilla bok med diverse annorlunda information om mitt liv.

    I skrivande stund så besitter jag en vikt på 65 tunga kilon, fördelade på en yta av 173 långa centimetrar.

    Dom tre lasterna.

    Alkohol. & gärna så mycket som möjligt!

    Loka Päron eller skogsbär!

    Internet Allt från att jävlas med diverse folk till att nattglo porrfilmer.

    #540005

    Oh, ska nog ta & förgylla kvällen med ett första inlägg med.

    Gårdagens pass gick riktigt bra, både tack vare en riktigt skön kompanjon & en sjuhelvetes pump. Rygg var det ja. Enda som känns jobbigt är att jag i princip fortfarande står & curlar samma skitvikter som jag gjorde när jag började med styrketräning. Men jag skyller på att alla dragövningar & chins tar ut dom stackars småttingarna för mycket.

    Anyway, nu ska jag fylla magrutorna med ett kilo-lösgodis samtidigt som jag skriver på 2009 bästa novell.

    Ciao.

    #540006

    För första gången på vad som känns som ett sekel så skiner faktiskt solen, jag är naken & snart bär det av till bröstpasset.

    morning very good!

    #540007

    Gillar namnet på dagboken. :emo-thumb

    #540008

    Härligt att du drar igång en journal David, vi får ösa ett pass tillsammans till veckan.

    #540009
    Quote:
    Gillar namnet på dagboken.

    Oh, tack så mycket, men mycket mer än så kommer ni förmodligen inte tycka om.

    Meningen var ju att jag skulle köra bröst & triceps, men fanns ingen kraft alls. Låg & skranglade på 21.6 kilohantlar i pressarna, noll vikt, noll kontakt. Fram till dess var jag helt säker på att det skulle bli ett skit pass.

    Men sen såg jag pumpen, då blev jag glad igen & bestämde mig snabbt för att skita i schemat & köra lite disco-övningar.
    Efter 3 minuter så var det så många blodådersliknande maskar på min kropp, att kärleken till vikterna en en gång var hittad.

    Tänkte posta lite bilder idag men känns fel att ställa sig & knäppa kort på gymmet. Hardcore känslan har börjat försvunnit & det är mer & mer pojkar i min egen ålder som tränar där. Vilket jag hatar eftersom jag alltid stört mig på mina medåldringar.

    Konstigt ord det där.

    #540010
    nible wrote:
    Härligt att du drar igång en journal David, vi får ösa ett pass tillsammans till veckan.

    Visst, men då får du flyga ner till HG & så vi kan leka hardkår.

    #540011

    Herregud, 16 år & arbetslös.

    Najdå, men bestämde mig för att hoppa av Teknik idag, kommer börja på Hotell & Resturang till hösten istället, förhoppningsvis så blir det bra. Nu gäller det bara att försöka hitta något att göra, jobb alt praktik kanske?
    Hör gärna av er om ni själv har gjort något liknande.

    Peace.

    #540012
    David Eriksson wrote:
    Herregud, 16 år & arbetslös.

    Najdå, men bestämde mig för att hoppa av Teknik idag, kommer börja på Hotell & Resturang till hösten istället, förhoppningsvis så blir det bra. Nu gäller det bara att försöka hitta något att göra, jobb alt praktik kanske?
    Hör gärna av er om ni själv har gjort något liknande.

    Peace.

    Ojdå, visste inte att det skulle ske så snabbt. Var det bara du som hoppade av?
    Aja, får önska dig lycka till i vilket fall. :)

    #540013
    Quote:
    Ojdå, visste inte att det skulle ske så snabbt. Var det bara du som hoppade av?
    Aja, får önska dig lycka till i vilket fall.

    Jo det blir nog så, har inte pratat med kuratorer & sånt än, men beslutat är i alla fall fattat, förövrigt var det Jonas & Olof med.
    Men tycker fortfarande vi får ta & köra något pass framöver.

    #540014
    David Eriksson wrote:
    Jo det blir nog så, har inte pratat med kuratorer & sånt än, men beslutat är i alla fall fattat, förövrigt var det Jonas & Olof med.
    Men tycker fortfarande vi får ta & köra något pass framöver.

    Jofan, vi håller nog kontakten ändå. Lite tråkigt att ni tre pöjkvaskrar ska sluta, men känner man att man inte orkar så gör man inte det, inget mer med det.

    #540015

    Brände av ett axelpass nu på eftermiddagen. Blev väl sisådär med alla övningar eftersom det var så jädrans mycket folk, men pumpen var skön & det blev många set.

    Hantellyft åt sidan

    11.0 kg, 10 reps & 7 set.

    Militärpress

    50 kg, 12 reps & 4 set.

    Hantelpress i maskin

    80 kg (Fullt magasin) 10 reps & 4 set.

    Framåtböjda hantellyft åt sidan

    8 kg, 10 reps & 4 set.

    Shrugs i smith

    40 kg, 20 reps & 4 set.

    50 kg, 12 reps & 2 set.

    Blev lite halv konstigt med alla övningar eftersom det var ett gäng fnissande brudar som ockuperade stället. Men annars så gick det bra, även om jag funderar på att dra ner på seten.

    Pumpen var fantastisk.

    #540016

    Härligt pass. Men jävlar, 7 set x 10 reps? Det är ju fruktansvärt mycket. Du kan ju dra ner till iaf 10reps x 3/4.;)

    #540017

    Benpass på schemat idag & det blev faktiskt ett riktigt skönt sådant.

    När jag kör ben så kör jag alltid på låga vikter med ett högt rep/set antal.

    Hacksquats

    60 kg, 10 reps & 10 set. (Kör 60 eftersom jag väger det, vettefan varför men känns roligt, ökar dock 10-20 kg nästa vecka)

    Benpress

    100 kg, 8 reps & 3 set.

    Sittande vadpress

    60 kg, 15 reps & 4 set.

    Benspark

    70 kg, 8 reps & 2 set.

    Började bli riktigt mör i benen här & körde därför igenom magen.

    Mage

    Maskin crunches blandat med vanliga crunches & en maskin för obliques, både för dom inre & yttre, tror jag.

    Blev ca totalt 10 set för magen & sen var jag nöjd.

    Körde slut på benen helt på ’trappmaskinen’ innan det bar av till duschen.

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 275 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.