Clark´s journal

Home Forums Dagböcker Clark´s journal

  • This topic is empty.
Viewing 13 posts - 1 through 13 (of 13 total)
  • Author
    Posts
  • #70540
    #543049

    Har funderat ett tag på att börja föra journal här. Nu gör jag slag i saken och börjar.

    Jag kommer att få ett nytt träningsprogram av obajt här på forumet som tränar på samma gym som mig.

    Målet med träningen är att bygga mer massa och bli starkare. Jag gick ner 13 kg från april till juli i år och nu är dags att bygga på det lite grann. Vill absolut inte lägga på mig en massa fett igen så kosthållningen ska hållas så strikt som möjligt.

    Jag kan ju börja med att redovisa längd och vikt.

    Längd: 176 cm
    Vikt: 73 kg

    #543050
    Clark wrote:
    Har funderat ett tag på att börja föra journal här. Nu gör jag slag i saken och börjar.

    Jag kommer att få ett nytt träningsprogram av obajt här på forumet som tränar på samma gym som mig.

    Målet med träningen är att bygga mer massa och bli starkare. Jag gick ner 13 kg från april till juli i år och nu är dags att bygga på det lite grann. Vill absolut inte lägga på mig en massa fett igen så kosthållningen ska hållas så strikt som möjligt.

    Jag kan ju börja med att redovisa längd och vikt.

    Längd: 176 cm
    Vikt: 73 kg

    Styrkestats är alltid intressant också :)

    #543051
    dilldipparn wrote:
    Styrkestats är alltid intressant också :)

    Absolut! Det kommer! Jag väntar på mitt nya program bara. Sen kommer jag att redovisa så noggrant jag kan. :up:

    #543052
    Clark wrote:
    Absolut! Det kommer! Jag väntar på mitt nya program bara. Sen kommer jag att redovisa så noggrant jag kan. :up:

    tror han mena vad du tar i marklyft knäböj och bänkpress

    #543053

    Var på julfest med kontoret igår. Jag tål verkligen inte festande längre. Jag blir så dålig dagen efter. Det slank ner alldeles för mycket bira, men gott var det. Dieten igår beståd av köttbullar, prinskorv, omelett med kantarellstuvning, kroppkakor, Kalmarkorv, vörtbröd med russin och glögg.

    Idag började jag dagen med en macka och en proteindrink. Aptiten dagen efter är inte på topp. Jag tillhör inte den skaran som måste smälla i mig en pizza dagen efter. Det blev en lång promenad med en kompis i vintervädret. Till middag blev det 150 g stekt kyckling med BBQ-sås, en påse minimorötter, en näve kidneybönor och ett stort glas vatten. Basic!

    Kosttillskott är en relativt ny företeelse i mitt liv. När jag ”deffade” ner mig i vårs körde jag bara med proteinpulver och Omega 3-kapslar.

    Detta använder jag nu.

    #543054
    abbarn87 wrote:
    tror han mena vad du tar i marklyft knäböj och bänkpress

    Jo, jag förstod det. Jag har ännu inte testat vad min maximala styrka ligger på i dessa övningar. Bänk är min absolut svagaste övning i alla fall. För några år sedan slog jag vänster axel ur led ett par gånger och sedan dess har den lätt gått ur led vid bänkpressar och liknande övningar. Fick axeln opererad för detta och måste träna upp grundstyrkan i pressövningar. Höger axel slog jag också ur led i skidbacken i februari i år. Den har som tur är hållt sig på plats sedan dess men jag måste ta det lugnt med den.

    #543055
    Clark wrote:
    Jo, jag förstod det. Jag har ännu inte testat vad min maximala styrka ligger på i dessa övningar. Bänk är min absolut svagaste övning i alla fall. För några år sedan slog jag vänster axel ur led ett par gånger och sedan dess har den lätt gått ur led vid bänkpressar och liknande övningar. Fick axeln opererad för detta och måste träna upp grundstyrkan i pressövningar. Höger axel slog jag också ur led i skidbacken i februari i år. Den har som tur är hållt sig på plats sedan dess men jag måste ta det lugnt med den.

    jaha okej..

    låter inge vidare

    #543056

    Fick ett instruktionspass och ett nytt träningsupplägg av Obajt igår. Mycket nyttigt då jag inser att jag haft en bristande teknik i många övningar sedan över ett år tillbaka. Fick sänka vikterna på många övningar när man finjusterar tekniken. Det känndes att det tog fasen så mycket mer på rätt ställe den här gången. :up:

    Jag körde alltså inget hårt pass igår utan gick mest igenom alla övningarna i programmet. Ikväll börjar jag på allvar. Eventuellt kör jag igenom hela kroppen eftersom det kommer en massa julhelgdagar framöver som hindrar mig från att komma iväg till gymmet.

    Lika bra att redovisa dagens mat också.

    Frukost
    Två fullkornsmackor med två ägg och kaviar
    2 st Omega-3

    Lunch
    Lövbit med potatiskroketter (Findus)
    En liten påse minimorötter

    Innan träning
    N.O-drink
    3 st Anabolic caps

    Middag
    3-st Anabolic caps
    Proteindrink
    Hemlagad hamburgare 250g med bröd, bbq-sås, bladspenat och ost. Kidneybönor till det.

    #543057

    Gympass Tisdag 22/12

    Benpress: 4*8 90 kg
    Legcurl liggande: 4*8 30 kg (svag i baksidan av låret)
    Benspark: 4*8 45 kg
    Vadpress: 4*8 35 kg

    Crunches: 3*20

    Bicepscurl cable: 4*8 40 kg
    Hammercurl hantlar: 4*8 8 kg
    Triceps pushdown cable: 4*8 40 kg
    Triceps pushdown V-handtag: 4*8 40 kg
    Axlar rotatorcuff hantlar: 2*20 5 kg
    Axlar rotatorcuff gummiband: 2*25
    Axlar hantellyft åt sidan: 4*8 8 kg

    #543058

    Dagens frukost Onsdag 23/12

    4 dl Proteindrink med lättmjölk
    2 kapslar Anabolic Caps
    2 Omega-3
    2 löskokta ägg
    0.5 l vatten

    #543059

    Dagens lunch + ett mellanmål Onsdag 23/12
    2 st 145g Felix pizzor
    1 burk Kesella
    Frysta blåbär

    1 näve cashewnötter

    #543060

    Jag märker att jag är ganska dålig på att uppdatera den här sidan. Jag för in siffrorna från de pass jag kört den här veckan nu i alla fall.

    Benpress: 4*8 100 kg
    Legcurl liggande: 4*8 30 kg (fortfarande svag här såklart…)
    Benspark: 4*8 50 kg
    Vadpress: 4*8 50 kg

    Crunches: 3*20

    Bicepscurl cable: 4*8 50 kg
    Hammercurl hantlar: 4*8 10kg (eller 20kg hur man nu vill se det. 10 kg /hantel)
    Triceps pushdown cable: 4*8 55 kg
    Triceps pushdown V-handtag: 4*8 55 kg
    Axlar rotatorcuff hantlar: 2*20 4 kg
    Axlar hantellyft åt sidan: 4*8 8 kg

Viewing 13 posts - 1 through 13 (of 13 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.