Deff , men hur viktigt är det med kolhydrater?

Home Forums Dagböcker Deff , men hur viktigt är det med kolhydrater?

  • This topic is empty.
Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • Author
    Posts
  • #100394
    #1072763

    Jag är en tjej på 165 cm, 22 år, väger ca 64 kg.
    Har som mål att få bort fett och ar nu dem senaste veckorna suttit och läst allt från deff till annan träning. Jag känner mig vilsen genom att läsa så mycket olika förslag hit och dit. Jag behöver helt enkelt hjälp med det här.

    Jag slutade äta kolhydrater för ett tag sedan, och har genom detta fått ”bort” lite fett, men jag vill inte sluta där. Vill som sökert många andra, behålla muskelmassa. Tränar ca 3-4 ggr i veckan beroende på hur jag jobbar. Jobbar mkt olika tider och har svårt att lägga in träningen när jag vill. Tränar till mesta dels kondition.

    Men HUR ska jag äta? Ska jag fortsätta låta bli kolhydrater? Jag har tyvärr fått en bild av kolhydrater som säger att jag blir tjock om jag äter detta. Kan jag låta bli att äta kolhydrater och bara satsa på proteiner och lite fett? Bör jag räkna kalorier?

    Hoppas någon vänlig själ kan hjälpa en vilsen ung dam!text

    #1072784
    Sarie wrote:
    Jag är en tjej på 165 cm, 22 år, väger ca 64 kg.
    Har som mål att få bort fett och ar nu dem senaste veckorna suttit och läst allt från deff till annan träning. Jag känner mig vilsen genom att läsa så mycket olika förslag hit och dit. Jag behöver helt enkelt hjälp med det här.

    Jag slutade äta kolhydrater för ett tag sedan, och har genom detta fått ”bort” lite fett, men jag vill inte sluta där. Vill som sökert många andra, behålla muskelmassa. Tränar ca 3-4 ggr i veckan beroende på hur jag jobbar. Jobbar mkt olika tider och har svårt att lägga in träningen när jag vill. Tränar till mesta dels kondition.

    Men HUR ska jag äta? Ska jag fortsätta låta bli kolhydrater? Jag har tyvärr fått en bild av kolhydrater som säger att jag blir tjock om jag äter detta. Kan jag låta bli att äta kolhydrater och bara satsa på proteiner och lite fett? Bör jag räkna kalorier?

    Hoppas någon vänlig själ kan hjälpa en vilsen ung dam!text

    käka på du !!både kolhydrater å annat,men huvudsaken är att du gör av med mera energi än du tillför,enkel matematik. då går du ned i vikt. balanserad kost ska det va. det du blir tjock på är det motsatta,dvs,du tillför mera än du gör av med.
    så kan vara bra att börja räkna hur mkt du gör av med/dag osv.för då vet du hur mkt du kan tillföra osv…..

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.