En jävla resa!

Home Forums Dagböcker En jävla resa!

  • This topic is empty.
Viewing 2 posts - 1 through 2 (of 2 total)
  • Author
    Posts
  • #107984
    #1084201

    Okej, så jag tänkte berätta om en resa som jag gjorde för ett par år sedan. Har haft problem med vikten under hela mitt liv. Första gången jag gick från fet till ”mindre fet” var när jag fick för mig att få medaljer, var kanske 10-11 år och började löpträna som en tok då jag ville springa diverse olika lopp.

    Andra gången var när jag var 18 år, jag vill nog inte säga att jag var mobbad men man fick höra då och då att man var fet. Det som fick mig att ta min vikt på alvar igen var att mina knän började ta stryk, längre promenader och trappor var inte det roligaste.

    Jag vägde 142 kg som mest och jag började återigen löpträna som en tok men inte för medaljer denna gång utan för att gå ner i vikt. Jag orkade nog 200 meter första gången sedan fick jag gå resten men jag motionerade i alla fall. Tillslut orkade jag milen utan att pausa, om jag inte minns helt fel så sprang jag den på 46 min som bäst.

    Cirka ett år gick och jag växte i mina egna ögon, jag fick bättre självförtroende men lärde mig väldigt mycket. Jag avslutade året med en utlandsresa, två veckors sol bad och party för att belöna mig lite efter lite över ett års hårt arbete. När jag kom hem vägde jag mig på rekord låg nivå, jag vägde 91.7 kg!

    Nu kommer ”the bad news” som jag nämnde tidigare så har jag haft problem med vikten hela mitt liv, det löste sig inte riktigt med att bara gå ner utan man måste hålla sig kvar där också. Det lyckades jag inte riktigt med, nu lite ”good news” det är inte lika illa men det är fortfarande illa. Jag väger 124,2 kilon vilket suger…men jag har bestämt att göra det en gång till.

    Så varför gjorde jag denna post, största är att jag vill motivera någon annan att göra samma resa. Men även som jag sa så startar jag om på nytt och gjorde en blogg för att dokumentera det, jag motiveras av den och några läsare skulle inte skada då jag inte har några för tillfället ^^

    Ni finner min blogg på humbleswede.blogg.se

    Hoppas ni tyckte om inlägget.

    Stay humble :)

    http://imgur.com/dA8scEo

Viewing 2 posts - 1 through 2 (of 2 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.