En liten pojk kämpar vidare.

Home Forums Dagböcker En liten pojk kämpar vidare.

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 19 total)
  • Author
    Posts
  • #563003

    Jag är en liten 91’a på ca 180cm. Vikten är för närvarande okänd men relativt låg, sakta påväg uppåt hursomhelst. Bryr mig inte speciellt om mått, vikt osv utan kollar mer på själva formen och hur man ökar där. Just nu ligger jag på ett lågt kcal+ vilket jag har gjort under några månaders tid.

    Just nu tänker jag fortsätta gå upp i vikt tills rutorna är bortblåsta för att sedan kanske köra en kort provdeff frammåt sommaren. Förmodligen kommer jag kunna ligga runt 80kg då. Det är bara gissningar, vi får se vad som händer.

    Jag kör mer för volym än för styrka nu iaf. Dock har jag precis börjat köra 4-6reppare, får se om axlarna pallar.

    Bilder kommer

    Nu kör vi.

    #71495
    #563004

    Dagens pass:

    Knäböj
    60/6
    80/6
    100/6
    120/4
    100/10 slöa ATG
    100/4

    En slags utfall lätt
    40/6
    60/6
    60/6

    Benspark

    fullmagg 100/10 lätt

    benpress 1 ben i taget, djupt
    10/6/6/6

    Vader:

    Vadpress i benpress
    80/maxrep -> 60/maxrep -> 40/maxrep

    alltså dropsets, 3 set.

    Rätt skönt pass idag. Hade dock inte så bra styrka i benen tyvärr.

    #563005

    ska du börja bulka nu??? blir det inte lite väl kort tid att deffa innan sommaren? tänk på att du bör ligga på 0,5-1kg deff i veckan så kolla vad du väger nu och vad du vill väga i slutet i deffen.

    #563006

    Wargen

    Jag vill inte påstå att jag bulkar eller planerar att gå upp mycket mer i vikt. Som sagt bryr jag mig inte så mycket om siffrorna utan går mer på formen, och den är helt ok just nu tycker jag. Glöm det jag skrev om bortblåsta rutor. Jag kör vidare helt enkelt så får vi se hur det går :)

    Axlar, mage och underarmar snart

    #563007

    Bröst och triccar igår på Kalmar AK. Skön oldschoolkänsla där :)

    Bänkpress
    40/12
    60/6
    70/6
    80/3
    90/1
    100/1
    110/2 med liite hjälp :(
    60/15 tror jag

    Hantelpress
    37/6
    32/6
    32/6
    Tror jag gjorde något mer set men minns inte repsen.

    Pushdown
    Minns ej men rätt lätt, 3 sets 6 reps

    Kickbacks
    15/6-10/3 set

    Dips
    Kv/15
    Kv/10

    Done

    #563008

    fint jobbat ^^ hur går det?

    #563009

    Kul journal, blir att följa. Vi ligger nog relativt lika. Vore skoj med lite bilder.:dance: Kör hårt, tunga låga rep. hooah!

    #563010

    Thx grappar.
    Har haft influensan och även haft sjukt mycket i skolan på sistone så har inte åstadkommit något på träningsfronten. Varit sjuk väldigt mycket de senaste 2 månaderna. Säkert gått ner ett par kg dessutom under influensan då det blev väääldigt lite mat under denna tid :(
    Vill börja köra tungt igen!

    Lägger upp denna bild från december tills nya kommer, lär inte ha hänt något sen dess.
    [img=http://i41.tinypic.com/2hgxtvk.jpg]Men nu ska vi inte gnälla mer. Körde ett lätt benpass idag och imorgorn blir det lätt bröst och rygg.

    #563011
    Giljotinen wrote:
    Thx grappar.
    Har haft influensan och även haft sjukt mycket i skolan på sistone så har inte åstadkommit något på träningsfronten. Varit sjuk väldigt mycket de senaste 2 månaderna. Säkert gått ner ett par kg dessutom under influensan då det blev väääldigt lite mat under denna tid :(
    Vill börja köra tungt igen!

    Lägger upp denna bild från december tills nya kommer, lär inte ha hänt något sen dess.
    [img=http://i41.tinypic.com/2hgxtvk.jpg]Men nu ska vi inte gnälla mer. Körde ett lätt benpass idag och imorgorn blir det lätt bröst och rygg.

    Looks Good my friend. Det är bara att kämpa på så har du en fin beach body -09… Du verkar ha solat mycket på bild # 2, ser inte magrutorna. :)
    [/b]

    #563012

    12/3

    Bröst och axlar, pump. Tänkte inte så mycket på vikten idag.

    Först bänkpress lätt

    40/reppade loss/2
    60/17 typ
    60/~15

    Sen testade jag på fighterpress, tänkte inte på vikten men lätt var det!
    ca 12 reps

    Sen blev det hantelpressar, 22kg drop till 14kgs.

    Hantellyft åt sidan, en i taget. Gillar denna övning starkt

    12/6
    16/4
    20/4
    22/4
    24/4
    26/4 dropset till 10/10 dubbel hantellyft – mjölksyra!

    Sedan blev det lite kabeltrams, pec dec varianter och drag till hakan bl.a för pump.

    Nästa vecka blir det nog till att ge sig på tunga vikter hoppas jag på, det beror på hur sliten jag känner mig. På söndag blir det förmodligen Rygg och biceps :)

    #563013

    Tunga hantellyft måste jag säga. Snyggt!

    #563014

    Holy fuck, tar du över 20 kg i hantellyft åt sidan :S Riktigt imponerande!

    #563015

    Tacktack:)

    CVN, det är med en arm åt gången. Blir lättare så, speciellt när man håller i sig i något :)
    Tycker det är mycket skönare då min nacke inte riktigt gillar att köra båda hantlarna samtidigt tungt.

    #563016
    Giljotinen wrote:
    Tacktack:)

    CVN, det är med en arm åt gången. Blir lättare så, speciellt när man håller i sig i något :)
    Tycker det är mycket skönare då min nacke inte riktigt gillar att köra båda hantlarna samtidigt tungt.

    Jag tycker nästan tvärtom. Men iofs så var det år sen jag testade med en arm så det kanske är dags..:|

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 19 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.