en tjockis påväg tillbaka!

Home Forums Dagböcker en tjockis påväg tillbaka!

  • This topic is empty.
Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • Author
    Posts
  • #52048
    #126871

    detta blir mitt första försök att skriva träningsdagbok någonsin…
    så ge mig gärna konstruktiv kritik och tips! :)

    först lite bakgrundsfakta:

    jag är en man på 30 år, senaste 5-6 åren så har jag gått på alla jävla olika dieter som finns, pendlat mellan 90-130 kilo (190cm lång), inte ”orkat” eller ”hunnit” att träna ordentligt utan har istället fastnat framför datorn eller i soffan när man kommer hem från jobb på kvällen..
    tränade fotboll från 6-18 års ålder och därefter körde jag styrketräning i ca 2 år.. men väldigt oseriöst, var nere 1-2 dagar i veckan o körde typ bara bänkpress och lite me hantlar..

    men nu denna sommaren bästämde jag mig, så när jag hade semester nu i Augusti så gick jag och köpte gym-kort och bestämde mig för att lägga om kosten helt!
    vägde in mig på 132.7 kg (nytt ”pers”)
    körde 4 ggr/vecka hela semestern (4 veckor) med lätta vikter och många reps, långa promenader och bra mat!

    nu idag gjorde jag veckans första pass (v.5) och började höja lite vikter idag och gå ner något i reps.
    jag har fortfarande inte riktig koll på vad alla övningar heter så att säga ”på riktigt” (tips på det mottages också varmt..hehe..)
    men jag kommer förklara övningen så noggrant som möjligt!

    jag har bestämt mig för att denna gången ska jag inte stirra mig blind på vågen, utan att istället känna efter hur kroppen mår, äta bra mat, träna mycket och vila ordentligt!

    //Crille

    #126872

    DAGENS PASS:[/b]

    BRÖST[/b]

    Rak hantelpress

    22.5kg x 10
    27.5kg x 8
    30kg x 8
    30kg x 8

    Lutande bänkpress

    50kg x 8
    50kg x 8
    60kg x 7 (+1 med hjälp)

    Cablepress stående

    10kg x 10
    10kg x 10
    12.5kg x 8

    BICEPS[/b]

    Ståenda hantelcurl (alternerande)

    15kg x 10
    17.5kg x 8
    17.5kg x 8
    17.5kg x 8

    Sittande skivstångscurl (i sån här fixerad, lutande bänk)

    22kg x 8
    22kg x 8
    22kg x 8

    Sittande hantelcurl (med tummarna framåt)

    15kg x 8
    15kg x 8
    15kg x 8

    TRICEPS[/b]

    Puschdowns i cables

    40kg x 8
    45kg x 8
    45kg x 8
    35kg x 10 (+2)

    Hantelpress över huvudet (med en arm i taget)

    12.5kg x 8
    12.5kg x 8
    7.5kg x 8

    avslutade med lite situps!

    varje övning (nästan) kör jag 1-2 set med väldigt lätt belastning innan jag höjer, dessa set skriver jag inte ut!

    #126873

    bra att du bestämt dig för att använda kroppen vad den är till för!!!
    samt bra motivering att köpa gymkort å inleda träningen på semestern!

    när du kommer hem å är trött,aldrig sätta sin ner å vila/tänka efter,bara gå på direckt till gymet! för denna trötthet är bara psykisk i hjärnan.oftast i alla fall.
    stora pendlingar i vikt du haft!! 40kg… men men,spegeln är det bästa sättet att mäta förändringar i början.samt på gymet förstås,när du ändrar vikter i olika övningar.se på detta med att träna som något långsiktigt…fråga mig,jag har har kört nu i drygt 25 år!!!:nod

    titta å studera vad andra gör,å fråga gärna också.för folk är så blyga å frågar nästan aldrig,många gånger jag blivit tvungen att gå fram å rätta ,när de gör felaktiga rörelser!speciellt när det nästan gör ont i mig,när jag ser hur fel det blir!
    lycka till nu med träningen!!!:ike:

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.